⭕️ محمدجواد ظریف در یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی:

⭕️ محمدجواد ظریف در یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی:

🔹آمریکا دائما در حال نقض برجام بوده، به خصوص از طریق فشار به دیگران برای عدم تجارت با ایران
🔹در یک سال گذشته به ما گفته شده که رئیس‌جمهور ترامپ از این توافق خرسند نیست
🔹و حالا به نظر می‌رسد که پاسخ برخی اروپایی‌ها، دادن امتیازات بیشتر به ایالات متحده است، آن هم از جیب ما
🔹کشورهای غربی برای راضی کردن ترامپ به او وعده توافقی تازه را داده‌اند که برنامه دفاعی و نفوذ منطقه‌ای ایران را هم شامل می‌شود. در هر دوی این موضوعات این ایران است که باید گلایه‌مند و طلبکار باشد، نه غرب.
🔹قرن‌هاست که به کسی حمله نکرده‌ایم، اما مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم
🔹تازه‌ترین مورد آن، حمله صدامی به ایران بود که آن زمان مورد حمایت ایالات متحده و متحدان منطقه‌ای‌اش قرار داشت.
🔹غرب از اینکه ما ابتدایی‌ترین ابزارهای دفاعی را بخریم، ممانعت می‌کرد.
🔹حتی با وجود آنکه بارانی از تسلیحات شیمیایی صدام بر سر غیرنظامیان و سربازان ما می‌ریخت.
🔹با وجود آن تجربه، هزینه‌ دفاعی ما، تنها کسری از بودجه نظامی کشورهایی چون عربستان سعودی و امارات است و برد موشک‌های ما از برد موشک‌های عربستان سعودی کمتر است.
🔸بگذارید یک‌بار برای همیشه کاملا روشن کنم، ما نه امنیت خود را از خارج می‌گیریم، و نه توافقی را که با حسن نیت اجرا کرده‌ایم مورد بازمذاکره قرار داده یا چیزی بر آن می‌افزاییم.
🔸زمانی که خانه‌ای می‌خرید و خانواده‌تان را به آنجا می‌برید یا آن را تخریب می‌کنید تا یک آسمان‌خراش بسازید، نمی‌توانید دو سال بعد بازگردید و بر سر قیمت چانه بزنید.
🔹ایران در برابر تلاش‌های بی‌ثمر برای زورگویی، محکم می‌ایستد.
🔹اما اگر ایالات متحده به نقض توافق ادامه دهد یا کلا از آن خارج شود، ما از حق خود استفاده کرده و به نحوی که خودمان انتخاب می‌کنیم، به آن پاسخ می‌دهیم.
🔹اتکا به ادعاهای تکراری یک دهه پیش که مورد بررسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته، برای زمینه‌سازی از بین بردن توافق، کسی را گول نزد./ فارس

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics