حرکت کشتی حامل محموله نفتی اقلیم کردستان به سوی کانادا

حرکت کشتی حامل محموله نفتی اقلیم کردستان به سوی کانادا
سرویس جهان- یک کشتی حامل نفت اقلیم کردستان که تنگه جبل طارق را به سمت اقیانوس اطلس ترک کرده بود دیروز در 300 مایلی سواحل کانادا مشاهده شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از فایننشال تایمز، کشتی نفت کش نورلند که 18 روز پیش پس از بارگیری محموله نفتی اقلیم کردستان، بندر جیحان ترکیه را ترک کرده و مدت یک هفته پس از عبور از تنگه جبل طارق رادارهای خود را خاموش کرده بود، پس از رهگیری دوباره آن در 300 کیلومتری سواحل کانادا مشاهده شده است.

این کشتی بر اساس اطلاعات اولیه به سمت سواحل آمریکا حرکت کرده بود اما به نظر می رسد پس از تهدید بغداد به شکایت علیه اقلیم کردستان در آمریکا، مسیر خود را تغییر داده است. آشتی هورامی، وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان روز پنج شنبه گذشته در مصاحبه با رویترز حرکت کشتی حامل نفت اقلیم کردستان به سوی آمریکا را تکذیب کرد.

عراق اویل ریپورت هم گزارش داد مقامات وزارت نفت عراق معتقدند شرکت ویتول نفت اقلیم کردستان را به سمت کانادا حمل کرده است بنابر این قصد دارند در دادگاه های کانادا اقامه دعوی کنند.

اقلیم کردستان عراق سه سال پیش هم تلاش کرد یک محموله نفتی یک میلیون بشکه ای را برای فروش در آمریکا روانه این کشور کند اما با شکایت دولت عراق حکم توقیف آن صادر شد و کشتی حامل نفت اقلیم کردستان به مدیترانه باز گشت و بر اساس برخی گزارش ها نفت خود را به اسرائیل فروخت.

منبع: کردپرس

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics