موضع دو پهلوی دوحه درباره رابطه با تهران

موضع دو پهلوی دوحه درباره رابطه با تهران

💢 وزیر امور خارجه قطر در تازه‌ترین اظهارات خود گفت که روابط با ایران چندان هم دوستانه نیست. «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» درخصوص رابطه قطر و ایران بعد از محاصره دوحه توسط چهار کشور عربی و اینکه قطر در پی این محاصره به ایران نزدیک شده است، گفت: «ما خیلی هم با ایران روابط دوستانه نداریم و فقط براساس حسن همجواری، رفتار می‌کنیم.»

💢 تحلیلگران این اظهارات را ناشی از بهبود نسبی فضای تخاصم میان قطر و دولت‌های عربی از یکسو و افزایش همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی دوحه با آمریکا در شرایط کنونی می‌دانند که حفظ فاصله منطقی با ایران را ضروری می‌سازد.

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics