⭕️روحانی: آماده گفتگو با آمریکا درباره پرداخت غرامت به ایران هستیم

⭕️روحانی:آماده گفتگو با آمریکا درباره پرداخت غرامت به ایران هستیم

🔹کسی که می‌گوید تمایل به مذاکره دارم، باید به مبانی آن هم احترام بگذارد؛ اولین شرط صداقت است. کسی که اکنون می‌گوید مذاکره از معاهدات بین‌المللی خارج شده است.

🔹مذاکره همزمان با تحریم چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ باید اول جاقویش را جیبش بگذارد.

من پیش شرطی ندارم اگر دولت آمریکا امروز آماده است ما حاضریم مذاکره کنیم درباره غرامت هایی که دولت آمریکا از سال 32 تاکنون باید پرداخت کند. آمریکا بدهکار مردم ایران است.

حرف‌های ترامپ یا برای انتخابات آمریکاست یا برای جنگ روانی با مردم ایران

🔹 اگر صداقت باشد، ایران همیشه از مذاکره استقبال کرده است

🔹 اگر کسی صادقانه می‌گوید مذاکره، باید تحریم را کنار بگذارد، کودکان ایرانی را تحریم‌ نکند، مردم ایران را تحریم نکند.

🔹من پیش شرطی ندارم؛ اگر دولت امریکا آماده است، مذاکره کنیم درباره غرامت هایی که از سال ۳۲ به ایران پرداخت کند

🔹امریکا بدهکار به ایران است، هم عذرخواهی بدهکار است و هم غرامت بدهکار است

امریکا با خروج از برجام میخواست ایران را وادار کند از برجام خارج کند، ترامپ میخواست همه دستاوردها را از ایران بگیرد، نمی‌خواست تحریم‌هایش یکجانبه باشد، میخواست همه دنیا ایران را تحریم کند، اما نتوانست

🔹همین امروز که تحریم ها شروع شده، اروپا روبروی امریکا ایستاده، این درحالی است که همیشه اروپا متحد امریکا بوده است

اروپایی ها از نظر سیاسی سنگ‌ تمام برای اجرای برجام گذاشتند

🔹 اما ما منتظر اقدامت عملی اروپا هستیم و قرار است ابتدای ماه میلادی آینده مذاکراتی انجام شود.

برای ما در روابط خارجی، منافع ملی‌مان مهم است، اما روابطی که با چین و روسیه داریم، قابل مقایسه با اروپا نیست

🔹چین است که در انرژی هسته‌ای با ما همکاری میکند، چین بزرگترین شریک‌تجاری ماست.

🔹چین و‌ روسیه می‌گویند ما به قراردادهایمان عمل می‌کنیم

🔹ما با همه کشورها روابط خوب می‌خواهیم، اما روابط ما با کشورهای آسیایی بیشتر است

🔹اما با اروپا هم‌می‌خواهیم روابط را توسعه بدهیم

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics