بیانیه وزارت امور خارجه درباره تحریم‌های جدید علیه ایران:

بیانیه وزارت امور خارجه درباره تحریم‌های جدید علیه ایران:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران اقدام غیرقانونی دولت ايالات متحده آمريكا در افزودن افراد و مؤسسات جدید ایرانی و غیر ایرانی به فهرست تحریم‌های نامشروع فرامرزی آن کشور به بهانه آزمايش موشكی اخير را ناسازگار با تعهدات ایالات متحده و نیز مغایر روح و متن قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنيت می‌داند و تاکید می‌کند که توسعه توانمندی های موشکی کشور که صرفا برای اهداف دفاعی و حمل تسلیحات متعارف طراحی شده و هیچگاه جز در دفاع مشروع بکار گرفته نخواهد شد، حق مردم ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و هرگونه مداخله دیگران در این زمینه نقض قواعد آمره حقوق بین الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی است.

جمهوری اسلامی ايران با پشتوانه حضور و حمایت هوشمندانه ملت بزرگ ایران، با هر گونه اقدامی كه منافع مردم ايران را هدف قرار داده باشد به صورت متناسب و متقابل برخورد خواهد كرد. همان گونه كه در پاسخ به اقدام اسلام ستيزانه دولت آمریکا و جلوگیری موقت از ورود ایرانیان، صدور ویزا برای اتباع آمريكايی در قالب سازوکار ویژه ای معلق گرديد، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام جدید ایالات متحده و به عنوان عمل متقابل، نسبت به اعمال محدودیت‌های قانونی برای تعدادی از افراد و شركت های آمريكايی كه در ایجاد و کمک به گروه های افراطی تروريستی در منطقه نقش داشته یا به كشتار و سركوب مردم بی دفاع در منطقه كمک می‌کنند، اقدام خواهد كرد. اسامی این افراد و شرکت‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

در پایان ضمن یادآوری مجدد این اصل که امنيت جمهوری اسلامی ایران غيرقابل مصالحه و غيرقابل مذاكره است، تأکید می‌کند که اقدامات ناپخته و نسنجیده دولت ایالات متحده، جمهوری اسلامی ايران را از پیگیری و ادامه سياست اصولی خود در حفظ صلح و ثبات منطقه و مقابله با تروريسم و افراط گرايی باز نخواهد داشت و جمهوری اسلامی با تدبیر و درایت، اجازه نخواهد داد توطئه های خطرناک و اوهام آتش افروزان و جنگ طلبان رژيم صهيونيستی و حامیان ایشان به اهداف و نتایج شوم خود نایل آید.

@irgeopolitics