🔗⭕️عناصر کلیدی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران

🔗⭕️عناصر کلیدی استراتژی جدید آمریکا علیه ایران

عبارت است از «تشدید نظارت بر توافق هسته‌ای، بازرسی از مراکز نظامی و افزایش فشار بر سپاه پاسداران»

در این سند که بیشتر بندهای آن بر اساس ادعاهای آمریکا علیه ایران تنظیم و تدوین شده، آمده است:

▪️ این استراتژی حاصل 9 ماه بررسی و محاسبات با کنگره و متحدان آمریکا، درباره چگونگی حفظ منافع امنیتی آمریکا، به بهترین شکل ممکن است.

▫️ استراتژی جدید آمریکا درباره ایران بر خنثی سازی اقدامات بی ثبات کننده تهران و نفوذ این کشور به ویژه در حمایت از تروریسم و شبه نظامیان متمرکز است.

▪️ آمریکا این راستا اتحاد خود با متحدان سنتی و مشارکت منطقه ای و توازن قدرت در منطقه را احیا خواهد کرد.

▫️ ما با تهدید موشک‌های بالستیک ایران و دیگر تسلیحات ایران علیه آمریکا و متحدانمان مقابله خواهیم کرد.

▪️ ما همه مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را خواهیم بست.

▫️ ما جامعه بین المللی را برای محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط سپاه و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی و دیگر شهروندان خارجی همراه خواهیم کرد.

در ادامه این «فکت‌شیت» (کلیات) که بر اساس ادعاهای خصمانه و همیشگی واشنگتن علیه تهران تدوین شده، مجموعه اقدامات مخرب ایران فرای از آنچه که تهدید هسته‌ای عنوان شده، اینگونه آمده است:

- گسترش فعالیت‌های موشکی بالستیک؛

- حمایت مادی و مالی از تروریسم و افراط گرایی؛

- حمایت از حکومت بشار اسد علیه مردم سوریه؛

- رویکرد خصمانه مداوم علیه اسرائیل؛

- تهدید پایدار آزادی کشتیرانی به ویژه در خلیج فارس؛

- حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل، و دیگر متحدان و شرکای آمریکا در منطقه؛

- نقض و سوء استفاده از حقوق بشر؛

- بازداشت شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکا با اتهامات واهی و بدون روند منصفانه؛

در بخش مربوط به برنامه هسته‌‎ای ایران و برجام، در این استراتژی جدید آمده است:‌

«فعالیت‌های رژیم ایران شدیدا هر آنچه که برجام درصدد بود به "صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی" منجر شود را از بین برد. درباره خود برجام باید گفت که رژیم ایران نشان داده که درصدد بهره‌گیری از خلاءهای آن و آزمودن عزم جامعه بین‌المللی است.

رهبران نظامی ایران علنا اعلام کرده‌اند که اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی ایران را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهند داد. این بیانیه‌ها بی‌توجهی به تعهدات برجامی ایران و پروتکل الحاقی است. نه چندان مدتی قبل بود که همین سازمان‌ها تاسیسات هسته‌ای را در پایگاه‌های نظامی پنهان کردند.

این رفتار قابل تحمل نیست و توافق باید دقیقا اجرایی شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همه اختیارات بازرسی خود استفاده کند».

منبع:دیپلماسی ایرانی

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics