به اقتدار جهانی ایران میاندیشیم ارتباط با ما: هاشم منفرد @irgeopoliticsmail [email protected] انسانی کتاب: مرجع تخصصی کتب علوم انسانی ensaniketab.ir سایت ما: www.irgeopolitics.com
منطقه آزاد تجاری قصرشیرین میتواند کانون توسعه اقتصادی غرب کشور باشد/ پیگیر افزایش شعاع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین میشویم
منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می تواند کانون توسعه اقتصادی غرب کشور باشد/ پیگیر افزایش شعاع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می شویم
سرویس کرمانشاه- معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه قصرشیرین را متعلق به همه مردم ایران دانست وگفت: قصرشیرین دارای آب و هوایی بسیار مناسب است که می تواند کانون توسعه منطقه غرب کشور باشد.
مهندس رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار کردپرس، با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری فی النفسه یک امتیاز بزرگ است، اظهارداشت: من به عنوان یک شهروند کرمانشاهی این دستاورد را به استاندار کرمانشاه که پیگیری ویژه ای در این باره داشتند و نیز مردم مناطق گرمسیر کرمانشاه علی الخصوص قصرشیرین تبریک می گویم.
وی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خیر و برکت فراوانی را برای شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب به همراه خواهد آورد.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه و وعده ای که به مردم دادند اشاره کرد و افزود: از آنجایی که طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیاز به کار کارشناسی داشت کمی طول کشید تا در جلسه هئیت دولت مطرح شود اما نهایتا به صورت لایحه به مجلس رسید.
وی اظهار امیدواری کرد که طرح منطقه آزاد قصرشیرین به همراه 7 منطقه دیگر مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در قصرشیرین و سایر استان های کشور باشیم.
مهندس رحیمی تصریح داشت: ما مدعی هستیم پتانسیل منطقه آزاد قصرشیرین به دلیل ظرفیت هایی که دارد بالاتر از سایر مناطق غیرساحلی کشور است و به دلیل وجود این امتیاز ویژه قطعا در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 50 درصد از صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه بویژه مرزهای قصرشیرین صورت می گیرد، اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین کار ارزشمندی است که باید به نحو احسن در جهت توسعه صادرات از آن استفاده کنیم و در بحث واردات نیز با وارد کردن مواد خام اولیه به کشور و فرآوری آن، مجددا نسبت به صادرات آن اقدام کنیم.
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، هدف غایی از ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را اشتغالزایی و کسب ثروت در این منطقه عنوان کرد و متذکر شد: در این منطقه از استان منابع آبی مناسب و چندین سد در دست بهره برداری وجود دارد همچنین 100 میلیون متر مکعب ازآبهای سامانه گرمسیری در این منطقه در راستای انجام فعالیت های تجاری در نظر گرفته شده است.
وی قصرشیرین را متعلق به همه مردم ایران دانست و ابراز داشت: قصرشیرین دارای آب و هوایی بسیار مناسب است که می تواند کانون توسعه منطقه غرب کشور باشد.
مهندس رحیمی از مهاجرت بسیاری از مردم قصرشیرین در طول دوران جنگ تحمیلی از این شهرستان یاد کرد و بیان داشت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و رونق تجارت و اشتغالزایی گسترده شاهد بازگشت بسیاری از مردم مهاجر این شهرستان باشیم، علاوه بر این اشتغالزایی در این منطقه باعث سرازیر شدن حجمی از جمعیت مازاد کرمانشاه به آنجا شود.
وی در پایان با بیان اینکه افزایش شعاع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می تواند مزیت های زیادی داشته باشد، یادآورشد: این بحث باید در دبیرخانه شورای عالی مناطق مطرح شود، ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.
منبع : کردپرس
عضویت در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics