انرژی، انرژی، انرژی. بیش از سه دهه پیش همواره می‌گفتم، یکی از چالش‌های بزرگ ایران آب است

انرژی، انرژی،انرژی
@karimimpour_k

✅ بیش از سه دهه پیش همواره می گفتم، یکی از چالش های بزرگ ایران آب است. امروزه دیگر با «آب» نمی توان به جنگ «آب» رفت؛ کار از بیخ در ایران خراب شده است. هیات حاکمه باید ورشکستگی آبی در ایران را اعلام کند؛ و خواهد کرد. همان گونه که در یادداشت دیگر هم آمد، امروزه روز، تنها یک راه حل در قالب «استراتژی بزرگ آبی» برای ایران باقی مانده است: تولید انرژی ارزان.
چگونه؟ برق آفتابی، با بهره گیری از سوبسید های مصوب جهانی.

✅ با تولید کلان مقیاس این گونه ی انرژی، که هم جغرافیایش را داریم، هم هنوز جهان درهای آن را به رویمان نبسته، هم اشتغال زاست، هم مواد اولیه اش را داریم(سیلیسوم برای تولید سلول آفتابی)، هم در جهان پدیده ای تجربه شده است، هم سرمایه ی مقیاس کلانی نمی خواهد، هم بخش خصوصی گرایش به ورود مشروط به آن رادارد، هم سرمایه گذاری خارجی درآن امکانپذیر است و هم...
پس به موازات راه حل های دیگر و جانبی در این شرایط، این استراتژی بناچار می بایست در دستور کار قرار گیرد.

✅ 3 استان ساحلی جنوبی، و 8 استان مرکزی و خاوری (دستکم) را که در شرایط اورژانسی آبی قرار دارند، بیش از این در خطر قرار نداده، و همانند کشورهای جنوبی خلیج فارس، از طریق شیرین سازی کلان مقیاس و گسترده آب دریا، آن ها را از ورود به فاز فاجعه نجات دهید.
برق ارزان،آب بیکران، تجربه ی گسترده و پرشمار دیگران، نیروی کار فراوان، کمک های تا کنون باقیمانده ی حهانی و سرمایه ی نه چندان بزرگ، تنها و تنها در انتظار تصمیم سازی مدیریت دولت است. این راه حل، گرچه بهترین و کاملترین نیست، ولی تنها راه حل اورژانسی برای نجات دستکم 11 استان ایران خواهد بود.

address: @karimipour_k
id: @karimi_pour


ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics