۱۳۹۵/۱۱/۲۵

1395/11/25
نيروي دريايي آمريکا تصميم گرفته است براي مقابله با آنچه که واشنگتن تهديدات ناشي از جنبش انصار الله يمن مي داند دو فروند ناوشکن ديگر را به درياي سرخ و نزديکي سواحل يمن اعزام کند.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از واشنگتن، نيروي دريايي آمريکا در حال اعزام ناو يو اس اس لابون و ناو يو اس اس تراکستون به منطقه است تا ناوگروهي را که از قبل در اين منطقه دريايي مابين آفريقا و شبه جزيره عربستان مستقر است تکميل کند.
دو هفته قبل نيز نيروي دريايي آمريکا ناوشکن يو اس اس کول را از خليج عدن به تنگه باب المندب که دروازه ورود به درياي سرخ است اعزام کرد. باب المندب در پي حملات دزدان دريايي سومالي در سال 2008 در کانون اخبار جهان قرار گرفت.
وزارت دفاع آمريکا از تاييد يا تکذيب اين خبر خودداري کرد. کريستوفر شروود سخنگوي وزارت دفاع آمريکا گفت نيروي دريايي اين کشور در خليج فارس، درياي عمان، درياي عرب و خليج عدن و درياي سرخ آمادگي نظامي کامل را براي دفاع از جريان آزاد تجارت و نيز اطمينان دادن به کشورهاي هم پيمان و شرکاي بين المللي خود دارد.
تصميم به اعزام کشتي هاي بيشتر به خليج عدن در شرايطي گرفته مي شود که در حمله به يک فروند کشتي نظامي عربستاني که رياض آن را به جنبش انصارالله يمن نسبت مي دهد، دو نظامي اين کشور کشته شدند.
در ماه اکتبر سال قبل نيز کشتي هاي جنگي آمريکا هدف حملات موشکي از يمن قرار گرفتند. يکي از موشک هايي که شليک شده بود توسط آتش بار ناو منهدم شد و موشک ديگري نيز که شليک شده بود به هدف اصابت نکرد.

@irgeopolitics