انگلیس برای دفع روسیه، کشورهای حوزه بالتیک را تقویت می‌کند..۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱

انگلیس برای دفع روسیه، کشورهای حوزه بالتیک را تقویت می‌کند

26 بهمن 1395 ساعت 16:01

وزیر خارجه انگلیس برنامه دارد تا با صرف 700 میلیون پوند متحدان خود را برای مقابله با دشمنان این کشور بویژه برای کنار زدن روسیه تقویت کند.

دیدبان روسیه: بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا برنامه‌ای مخفی را در پیش گرفته است تا اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک را علیه روسیه تقویت کند.

روزنامه انگلیسی سان در گزارشی نوشت، جانسون درصدد در تقابل با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه 700 میلیون پوند برای متحدان خود هزینه کند.

این برنامه که برای چندین سال طراحی شده، در راستای حمایت از متحدان بریتانیا بویژه اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک برای تقابل با روسیه و در راستای تقابل با افراطی‌گری در دیگر نقاط جهان است.

طبق این گزارش، این برنامه جانسون که حتما مسکو را خشمگین خواهد کرد، برای کشورهای عضو شوروی سابق و ثبات و محافظت از آن‌ها هزینه خواهد شد.

قرار است مبلغ 700 میلیون پوند مالیات‌دهندگان بریتانیایی، برای مقابله با جنگ سایبری در اوکراین و برای مقابله با افراطی‌گری در سوریه و لیبی هزینه شود. همچنین این مبلغ به عنوان سلاح نرم در تقابل با داعش و افراطی‌گری در خاورمیانه هزینه خواهد شد.

منبع: فارس

عضویت در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics