خطر جنگ اتمی به روایت اکونومیست

خطر جنگ اتمی به روایت اکونومیست

هفته گذشته وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که اگر «شأن والای» این رژیم مورد تهدید قرار گیرد، «به‌طور پیشگیرانه» کشورهایی را که تهدیدش کرده‌اند، با هر روشی «ازجمله روش اتمی، «نابود» خواهد کرد. تنها یک احمق این هشدار را جدی نمی‌گیرد.

وقوع یک جنگ هسته‌ای، تبعاتی احتمالی را در پی دارد که اکونومیست فهرستی از آنها را ارائه کرده است: برای کره‌جنوبی، نابودی رژیم و ویرانی سئول، شهری با 10 میلیون نفر جمعیت که در تیررس توپخانه‌های کره‌شمالی قرار دارد. برای آمریکا، یک حمله هسته‌ای به یکی از پایگاه‌هایش در شرق آسیا یا حتی به یک شهر آمریکا. در این فهرست خطر رویارویی آمریکا و چین را نیز نباید فراموش کرد چون چین همسایه و متحد کره‌شمالی است. به همه اینها باید تبعات اقتصادی یک جنگ دیگر بین دو کره را نیز افزود که البته جنگی عظیم خواهد بود.

دنیای اقتصاد

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics