چرا «علت» رفت و «معلول» ماند؟

چرا «علت» رفت و «معلول» ماند؟
@karimipour_k
✅ بی گمان علت بنیادین پیدایش جمهوری خلق چین در 1949، وجود اُلگو و یاریگری توانمند به نام اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (1991_1917) بود. این در حالی است که دومی،یعنی مادر و علت اولی،در 26 دسامبر 1991نیست و نابود شد،اما اولی سُر و مُر و گُنده همچنان دارد به حیاتش ادامه می دهد. چرا؟بر پایه ی علتی بزرگ.

✅چین هم مانند شوروی تا 1976،دولت، جامعه و مناسباتش را بر پایه ی «ایدئولوژی مداری» بر پا کرده بود؛ ولی زین پس، گام به گام و با طرح و برنامه ای استراتژیک، این بنیادها را «اقتصاد مدار» کرد. رهبران شوروی هم در سال های پایانی پی بردند که می بایست این استراتژی را برگزینند، ولی دیگر کار از کار گذشته بود.شوروی مُرد و جمهوری خلق چین کماکان مانده است. به همین سادگی.
address:@karimipour_k
id:@karimi_pour

ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics