🔵 اخبار سیاست خارجی:

🔵 اخبار سیاست خارجی:
در حالي که تنش‌ها بين روسيه و آمريکا همچنان رو به افزايش است، فرانک-والتر اشتاينماير، وزير امور خارجه آلمان روز شنبه اعلام کرد دوره کنوني « خطرناک‌تر » از دوره جنگ سرد است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از برلين، روزنامه « بيلد » ، پرفروش‌ترين روزنامه آلماني، به نقل از وزير امور خارجه آلمان نوشت: « اين يک توهم است که تصور کنيم موضوع جنگ سرد سابق مطرح است. دوره کنوني متفاوت و خطرناک‌تر است.»
به نوشته اين روزنامه، ولفگانگ ايشينگر، ديپلمات سابق آلماني و ميانجي سازمان امنيت و همکاري اروپا براي اوکراين گفت: « خطر رويارويي نظامي قابل توجه است. طي چند دهه گذشته اين خطر هيچگاه به اين اندازه مهم نبوده و اعتماد بين غرب و شرق هرگز تا به اين حد در سطح پاييني قرار نداشته است.»
آمريکا که هفته گذشته مذاکرات خود را با روسيه در مورد آتش بس در سوريه به حال تعليق درآورد، روز جمعه مسکو و دمشق را به « جنايت جنگي » در حلب متهم کرد.
پس از شکست آتش بس پيشنهادي روسيه و آمريکا در ماه سپتامبر که فقط يک هفته به طول انجاميد، روابط بين اين دو قدرت بزرگ همچنان رو به وخامت است.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرار است روز شنبه دو پيش نويس قطعنامه با هدف برقراري آتش بس در حلب که بي وقفه از سوي دمشق و متحدش روس آن بمباران مي شود، بررسي کند.
جنگ در سوريه که در آن نيروهاي متعدد منطقه اي و بين المللي در يک سرزمين کاملا تکه تکه با يکديگر مبارزه مي کنند، طي پنج سال بيش از 300 هزار کشته بر جاي گذاشته است.

عضویت در کانال ژئوپولیتیک ایرانی
@irgeopolitics