🔴 تکمیلی.. بعد از طلوع ماه رفته رفته از شمال شرقی ایران می‌توان شاهد گرفت کلی بود

🔴 تکمیلی

ماه گرفتگی 11 بهمن 1396 از ساعت 14:21:15 با گرفت نیمسایه ای آغاز می شود ولی تا ساعت 17 که طلوع ماه در ایران است قابل مشاهده نیست. بعد از طلوع ماه رفته رفته از شمال شرقی ایران می توان شاهد گرفت کلی بود. ولی از نیمه های مرکزی به سمت غرب ایران فقط می توان ماه گرفتگی جزئی را دید.
@UFOSPAC
برای دیدن ماه گرفتگی بایستی منتظر غروب خورشید بمانید. سعی کنید حتما غروب خورشید را نظاره گر باشید چون دقیقا روبروی محل غروب خورشید محل غروب ماه است و شما می توانید منتظر طلوع ماه در محل مشخص شده بمانید. اگر در نیمه ی شرقی ایران باشید به علت کم نور بودن ماه مدتی طول می کشد تا شاهد گرفت کلی باشید ولی در نیمه ی غربی ایران می توانید پس از طلوع ماه هلال زیبایی از ماه گرفته را در افق شرقی ببینید.
@keyhan_n1