ناسا، هفتۀ گذشته از کاربران توییتر خود خواست تا سیارات منظومۀ ترپیست-۱ را نامگذاری کنند و پیشنهادهای جالبی دریافت کرد …چالش نام پی

ناسا، هفتۀ گذشته از کاربران توییتر خود خواست تا سیارات منظومۀ تِرَپیست-۱ را نامگذاری کنند و پیشنهادهای جالبی دریافت کرد.

چالش نام پیشنهادی برای هفت سیارۀ فراخورشیدی منظومۀ ترپیست-۱ با هشتگ #NamesFor7NewPlanets، در توییتر ناسا، بیشتر با الهام از نام شخصیت‌های مشهور کتاب‌ها و فیلم‌ها و یا حتی شخصیت‌های سیاسی و پیام‌های تبلیغاتی بود. مثلاً، نام عجایب هفتگانه، نام هفت کوتوله در داستان سفید ‌برفی، هفت هورکراکس و یا اسامی افراد خانوادۀ ویزلی در داستان هری پاتر، اسامی شخصیت‌های سریال بازی تاج و تخت، سری فیلم‌های سریع و خشن، هفت گوشی موبایل آیفون، هفت روز هفته و خدایان رومی و غیره پیشنهاد شدند.

هرچند که طبق دستورالعمل اتحادیۀ بین المللی نجوم (International Astronomical Union) نام پیشنهادی باید کوتاه (در حد یک کلمه) و بدون توهین به فرد خاصی و با تلفظ راحت باشد، اما در میان اسامی پیشنهاد شده نام رئیس‌جمهور امریکا نیز بسیار به چشم می‌خورد. در میان نام‌هایی که به طنز پیشنهاد شده بود یک پیشنهادِ جدی ارائه شد و آن اسامی هفت فضانوردی بود که در فاجعۀ فضاپیمای چلنجر در سال ۱۹۸۶/۱۳۶۵ جان خود را از دست دادند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@n1244ss🔭