فرهاد قنبری:. فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب و گیلانغرب:

فرهاد قنبری:
فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب و گیلانغرب:
"خانم "ک" (کریمی) تاکنون مبلغ ۵ میلیارد برای کمک به زلزله زدگان جمع‌آوری کرده است، اما اعلام کرد که ۲.۵ میلیارد تومان را در مناطق زلزله‌زده هزینه کرده، در صورتی که بعد از بررسی‌ها مشخص شد تنها ۷۵۰ میلیون تومان از مبلغ مورد نظر را خرج کرده است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده فرماندار و استاندار هنوز با این شخص ملاقاتی نداشته‌ام، اما مسئولان این منطقه خواستار انجام صحبت و مذاکره درباره این هزینه‌ها هستند، زیرا ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد که باید دادستانی و وزارت اطلاعات سریعا به این موضوع ورود کنند.

تجری تأکید کرد: اکنون این خانم از نقش یک خَیّر به یک پیمانکار تبدیل شده و با انعقاد قرارداد با مالکان و دریافت اختیاراتی شروع به ساخت و ساز کرده است.
وی همچنین اظهار کرد: خانم "ک" افرادی را به بهانه داشتن اسکورت با عنوان بادیگارد با خود همراه می‌کند که این افراد با مردم زلزله‌زده درگیر شده و آنها را کتک زده‌اند که همین موضوع منجر به تشکیل پرونده قضایی برای این شخص و همراهانش شده است.
وی اظهار داشت، این شخص تنها با استاندار یک نشست کلی داشته، اما تنها مسئولان محلی به ریز آمار و جزئیات اشراف دارند."

در هیاهوهای ایجاد شده توسط برخی رسانه ها و کانال های تلگرامی مبنی بر اینکه به سازمان هلال احمر اعتماد نکرده و کمک های خود را به صورت شخصی یا از طریق افراد قابل اعتماد به زلزله زدگان برسانید، بسیاری از سلبریتی ها شروع به اعلام حساب و جمع آوری کمک های مردمی نمودند که همین مسئله باعث ایجاد شبهه و ناراحتی بسیاری از زلزله شدگان شده است‌.
بسیاری از این افراد که اقدام به جمع آوری کمک ها نموده اند حاضر به پرداخت پول به مسئولان هلال احمر نبوده و هر کدام به دلخواه و روش خود سعی در خرج کردن این پول ها دارد.
بدیهی است این افراد که نه تجربه مددکاری اجتماعی دارند و نه از ساخت و ساز چیز چندانی می فهمند در اغلب موارد به صورت سلیقه ای عمل کرده و باعث حیف و میل شدن کمک های مردمی می گردند.

سازمان هلال احمر در همه جای دنیا به عنوان نهادی انسانی و بشر دوستانه شناخته می شود که فارغ از بازی های سیاسی به فعالیت خود مشغول است. در ایران نیز اکثریت کارکنان این سازمان افراد شریفی هستند که در مواقع بحرانی و آسیب های اجتماعی به کمک مردم شتافته و گاها جان خود را نیز به خطر می اندازند.
بدون شک بی اعتبار کردن سازمان هایی مانند هلال احمر توسط برخی رسانه های ویرانی طلب و کاسه داغتر از آش شدن سلبریتی ها در هر مسئله اجتماعی آسیب های جدی را در مواجه با بسیاری از مسائل ایجاد خواهد کرد.
@kharmagaas