فرهاد قنبری:. آگوست کنت جامعه شناس برجسته فرانسوی معتقد است

فرهاد قنبری:
آگوست کنت جامعه شناس برجسته فرانسوی معتقد است
«تاثیر مردگان بر زندگان، بیشتر از تاثیر زنده گان بر زنده گان است».

تاثیر مردگان بر ما بسیار بیشتر از زنده گان است.

ما با کوله بار چندین هزار ساله زبان، فرهنگ، اعتقادات، تاریخ و امثالهم که مرده گان بر دوش ما می گذارند چشم به جهان می گشاییم.

دشمنان ما اغلب دشمنان مردگان ما هستند.
ما قبل از تولد با دوستان و دشمنان خود متولد می شویم. کودکی که امروز در سرزمین های متفاوتی متولد می شود یا قرار است متولد شود، دوستان و دشمنانش مشخص است.
اغلب جنگ هایمان به خاطر مردگان و دفاع از باورهایی اس که از مردگانمان به ما رسیده است.
با یاد مردگان چندین هزار ساله به وجد می آییم یا از شنیدن نام شان دچار غرور می شویم.
در امتداد مردگان خود به دنیا می آییم .

بلانشو اینگونه مرگ را تعریف می کند: مرگ مانند غروب خورشید است. وقتی که خورشید در این جا غروب می کند در جایی دیگر نیز طلوع می کند و در واقع خورشید هیچ گاه غروب نمی کند. به همین ترتیب مرگ فقط یک توهم است. آنچه در این دنیا مرگ تلقّی می شود در دنیای دیگر نیز تولد است، پس زندگی نهایتی ندارد»
اینگونه بنگریم مرگ هیچگاه وجود ندارد و همیشه زندگی زنده است. زندگی ای که آمیخته و عجین شده به مردگان است.

telegram.me/kharmagaas