فرهاد قنبری:

فرهاد قنبری:
✍ در جریان رای اعتماد به کابینه آقای روحانی همه وزیران موفق شدند با لابی گری ، اقناع و شاید تطمیع رای اعتماد مجلس را کسب کنند الا یک وزیر و آن هم وزیر نیرو، در واقع در حوزه فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی، آموزش، اطلاعات، دفاع و. ..نمایندگان حاضر به ساخت و پاخت و کوتاه آمدن شدند ولی در حوزه فعالیت های وزارت نیرو(به ویژه آب) بر منافع استانی و قومی خود پافشاری کردند.

🔴 این واقعیت غم انگیزی که باید با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
بحران آب به صورت مستقیم زندگی تمام روستاییان و غیر مستقیم زندگی اکثریت مردم ایران را تهدید می کند.

✍ این بحران نتیجه طمع ،زیاده خواهی و دراز دستی انسانهاست که فکر می کنند سرور و صاحب طبیعت هستند .
انسانها فکر می کنند همه چیز از جمله حیوانات و گیاهان و طبیعت و....به وجود آمده تا ابزاری برای استفاده و لذت جویی بیشتر آنها باشد.
امروز با استفاده از تکنولوژی های مدرن دیگری نقطه ناشناخته ای در ایران باقی نمانده است که مورد دستکاری و بهره کشی واقع نشده باشد.
هر نقطه ای از این سرزمین که نشانی از سرسبزی و حیات و زندگی بود سعی کرده اند که از آن به عنوان منبعی برای کسب سود و ثروت بیشتر استفاده کنند.
در سالهای و دهه های گذشته با ولعی سیری ناپذیر بر هر آبراهه ای سدی بسته شده است.
بر دل هر کوهی حفره ای عظیم ایجاده گردیده تا تمام سنگ ها و خاک در دل آن را استخراج کنند.
در دل هر زمینی شروع به حفر چاهای عمیقی کرده تا تمام جان و عصاره زمین را بمکند
در دل هر جنگلی و فضای سبزی با قطع درختان ویلا،خانه و جاده ای بنا نموده تا لذت و سود بیشتری برده شود.

دیگر معلم جغرافیا نه از هیرمند و زاینده رود و سفید رود سخن می گوید و نه از دریاچه ارومیه و هامون و باتلاق گاوخونی....

این طبیعت زخمی با سینه ای شرحه شرحه دیگر رمقی برای پاسخ دادن به اشتهای سیری ناپذیر ما ندارد.
طبیعتی که دریاچه ها، رودها، باتلاق ها، تالاب ها و تمام سفره های آب زیر زمینی ،سنگ ها و.... را استثمار کرده ایم و جز این گرد و خاک و دود چیز دیگری برای ارائه به ما ندارد.
telegram.me/kharmagaas