من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:
فرهاد قنبری:
خروج از طفولیت فکری و درک بهتر دنیای اطراف و پرورش شهروندانی رشید و بالغ وظیفه ای است که آموزش و پروش عهده دار اصلی آن است. تربیت شهروندانی اخلاق مدار، متفکر و مسئولیت پذیر جزء وظایف نظام آموزشی و معلمان معرفی می شود.
اگر اندک آشنایی با ساختار نظام آموزشی کشور داشته باشیم به راحتی پی می بریم که تنها هدفی که در مدارس ما دنبال نمی شود، مسئله تربیت "شهروندان خوب" است. در مدارس ما از همان ابتدایی و راهنمایی به دانش آموزان القا می شود که دروس علوم، ریاضی، عربی و زبان مهمترین دروس شما هستند و با برگزاری کلاس های جبرانی و دقت در انتخاب معلمان این دروس سعی می کنند پایه های یادگیری این دروس را قویتر بنیان بگذارند. با دقت در متون این دروس متوجه می شویم که هدف نظام آموزشی نه تربیت شهروندانی آگاه است و نه پرورش سوژه هایی مسئولیت پذیر و دانا.
وقتی از ابتدا به کودکان آموزش می دهیم که یادگیری نام انواع کرم ها و جانوران و تعداد گلبول های سفید و قرمز و اهرم و آمیب چیست از دروسی مانند یادگیری زندگی اجتماعی و آشنایی با هنر و فرهنگ و قانون و تاریخ مهمتر است چگونه انتظار داریم شهروندانی کارآمد و مفید را تحویل جامعه دهیم؟ وقتی صرف ماضی و مضارع عربی از یادگیری فلسفه و پرسشگری مهمتر است چگونه انتظار داریم مدارس ما استعدادهای فرزاندمان را شکوفا کند؟
@kharmagaas