من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:. یک دقیقه سکوت …
فرهاد قنبری:
یک دقیقه سکوت..
در بازی فوتبال بین تیم استقلال تهران و الهلال عربستان قرار بود قبل از آغاز بازی بازیکنان هر دو تیم به احترام قربانیان هواپیمای ایرانی یک دقیقه سکوت کنند اما بازیکنان الهلال این عرف را رعایت نکرده و شروع به قدم زدن و گرم کردن خود کردند، اقدامی که موجی از اهانت ها و انتقادات شدید به عربستانی ها و اعراب را از سوی طرفداران فوتبال و برخی مسئولان ورزشی به همراه داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال هم (که ید طولایی در کشاندن پرونده های از پیش باخته به فیفا دارد) اعلام کرد پرونده را به فیفا خواهد کشاند و جواب این بی حرمتی را خواهد داد.
فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه و وزارت ورزش سعی دارند که این مسئله را به عنوان بی احترامی اعراب به ایران جلوه دهند و بر موج عرب ستیزی حاکم در جامعه بدمند.
اما واقعیت چیز دیگریست و عربستانی ها در مقابل هیچ تیم و کشوری و در مقابل هیچ سانحه ای قائده یک دقیقه سکوت را رعایت نمی کنند، آنها معتقدند یک دقیقه سکوت برای مردگان مخصوص فرهنگ غربی است که با آموزه های اسلامی در تناقض است و به این دلیل هیچگاه آن را رعایت نخواهند کرد.
این سبک اعتراض به ورود فرهنگ غربی در عزاداری های اسلامی همیشه در میان مسلمانان رواج داشته (به عنوان مثال بردن گل بر سر قبر که از اواخر دوره قاجار در ایران آغاز شد مورد انتقاد شدید روحانیون آن عصر بوده است که مسلمان باید سر قبر فاتحه بخواند نه سکوت کرده و گل ببرد) و هنوز هم رواج دارد.
وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بهتر است به جای سو استفاده از افکار عمومی و دمیدن در بوق عرب ستیزی و نفرت پراکنی، واقعیت را به مردم گفته و دست از این عوام فریبی فرصت طلبانه بردارند.
@kharmagaas