من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:. سرسختی از جنس ایرانی _ تیمی بدون جادوگر و عقاب
فرهاد قنبری:
سرسختی از جنس ایرانی _ تیمی بدون جادوگر و عقاب
دهه نود میلادی نسلی از فوتبالیست ها در ایران رشد کرد که به نسل طلایی فوتبال ایران معروف شد، آن نسل خاطره ساز با زدن سه گل به عربستان و شش گل به کره جنوبی در جام ملت های آسیای نود و شش خود را به مردم شناساند و با حضور در جام جهانی نود و هشت خود را به جهان فوتبال معرفی کرد، نسلی که از آن چهار بازیکن توانستند عنوان بهترین بازیکنی آسیا را کسب کنند( علی دایی. علی کریمی. مهدی مهدوی کیا. خداداد عزیزی) و بازیکنان مانند کریم باقری و عابدزاده هم به راحتی لیاقت چنین عنوانی را داشتند.
این نسل با پایان جام جهانی دو هزار و شش کم کم از دنیای ملی خداحافظی کرد و فوتبال ایران بدترین سالهای دو دهه اخیرش را تجربه کرد.
کیروش در همان ماههای اول ورود به فوتبال ایران متوجه شد که این تیم از لحاظ توان تاکتیک پذیری و تکنیکی فاصله زیادی با فوتبال جهان و حتی برخی تیم های آسیایی دارد.
عنصری که کیروش در تیم ایران از آن استفاده کرد " سخت کوشی بیش از حد و جنگیدن در حد مرگ" بود. بازیکنان ایرانی در سالهای اخیر به خوبی نشان داده اند که اگر از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی از سطح پایینتری برخوردارند اما از نیروی منحصر به فردی به نام جنگیدن با تمام وجود بهره می برند.
تیم کیروش از بهترین بازیکنان آسیا بی بهره است. در تیم نه از جادوگر فوتبال آسیا خبری هست و نه حرکات طوفانی عزیزی و مهدوی کیا و نه شوت های سنگین کریم باقری و ضربات تمام کننده دایی را می بینیم، این تیم دروازه بانی با دلربایی عقاب آسیا هم با خود ندارد، تیم کیروش فوتبال زیبایی هم ارائه نمی دهد اما حریف ساده ای برای هیچ تیمی نبوده و نیست.
در بازی دیروز ایران و مراکش اکثر بازیکنان ایران بیشتر از بازیکنان مراکش دویدند، بیشتر از آنها خطر کردند و خود را در معرض آسیب های جدی قرار دادند و در نهایت مزد بیشتری از آنها دریافت کردند.
تیم کیروش جادوگر و عقاب ندارد اما سربازانی آماده هر ماموریت غیرممکنی هستند
@kharmagaas