من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:
فرهاد قنبری:
بخش اعظم دکترین "تهدید امنیت جهانی از سوی ایران ایران" ساخته و پرداخته پروپاگاندای رسانه ای غرب است. آنها از هلال شیعی و دست های دراز ایران در منطقه سخن می گویند و ایران را عامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه معرفی می کنند. اما واقعیت آن است که ایران نه توان سیاسی و نه قدرت اقتصادی چنین نقش آفرینی را داراست.
بودجه نظامی ایران نیز به مراتب کمتر از کشورهایی همسایه از قبیل عربستان ، ترکیه و پاکستان است.
نیروهای مورد حمایت ایران در فلسطین و لبنان که از نگاه غرب گروههای تروریستی به شمار می روند، در آخرین انتخابات های برگزار شده در این سرزمین ها بیشترین آرا را کسب کرده اند و این خود نشان از عدم شناخت قدرت های جهانی از افکار عمومی مردم این منطقه است.
عربستان بیش از سه سال است انواع بمب ها و موشک ها را بر سر مردم یمن آزمایش می کند ولی لاشه یک موشک یمنی را تا سازمان ملل می برند تا در راستای تایید فعالیت های تروریستی ایران از آن استفاده کنند.
مقامات کشور ناشناخته ای مانند جیبوتی یا سودان ایران را تهدید می کنند یا کشورهایی مانند سنگال و مراکش با نهایت بی احترامی به روابط دیپلماتیک خود با ایران پایان می بخشند. وزیر خارجه عربستان یا بحرینی (که تا چند دهه پیش یکی از استان های ایران به شمار می رفت) به گونه ای از ایران سخن می گویند که انگار در مورد یکی از مستعمره های خود سخن می گویند. در امارات و ترکیه بدترین برخوردها با مسافران ایرانی صورت می گیرد و مشاهیر ایرانی را به راحتی به نام خود مصادره می کنند.
در افغانستان مدام علیه ایران تظاهرات انجام می شود و گاهی شیشه های سفارت و کنسولگری ایران شکسته می شود...
اینها بخشی از واقعیت قدرت جهانی و منطقه ای ایران بدون هیاهوی رسانه ای است.
ایران به علت موقعیت خاص نژادی، زبانی و مذهبی هیچ کشور هم پیمان و مشابه ای در جهان ندارد و " فارس" و " شیعه" بودن باعث شده است اغلب کشورها رفتار توهین آمیزی با ایران داشته باشند.
رفتار روزهای اخیر روسیه به خوبی عیان گر این است که ایران نمی تواند ( در واقع چنین قدرتی ندارد) که هم پیمان همیشگی یکی از قدرت های جهانی باقی بماند.
در این منطقه و با این شرایط تنها راه دفاع و حفظ موجودیت ایران تقویت بنیه دفاعی و موشکی خود است. چیزی که امریکا و غرب و روسیه به صورت موذیانه ای در روزهای اخیر آن را نشانه گرفته اند.
خوشمان بیاید یا نه باید بپذیریم که ایران بدون موشک در این وضعیت خاورمیانه، ایرانی شاید بدتر از سوریه و افغانستان خواهد بود.
@kharmagaas