من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:
فرهاد قنبری:
در روزهای اخیر یک قاضی آمریکایی ایران را به علت دست داشتن در حوادث یازده سپتامبر به پرداخت شش میلیارد دلار متهم کرد. اقدامی که نه مسئولین به آن توجهی کردند و نه حساسیت چندانی در میان مردم و فعالین سیاسی، اجتماعی برانگیخت.
البته منطق همیشگی مسئولان در این مواقع گفتن جمله " این اتهام ارزش پاسخگویی ندارد" است اما زمانی که همین پول از حساب های ایران برداشت می شود تازه یادشان می افتد باید شکایت کنند و مسئله را پیگیری نمایند( اتفاقی که دو سال قبل برای دو میلیارد دلار ایران اتفاق افتاد)
در این میان آقای مصطفی تاجزاده این مسئله را در تویتتی مطرح کرده و گفته که چرا فعالین توییتری که "ظریف دروغگو" را توییت می کردند اینبار قاضی دروغگو را توییت نمی کنند؟
گفتن همین جمله کافی بود تا موجی از توهین و فحاشی علیه ایشان در دفاع از قاضی آمریکایی راه بیفتد.
امپریالیسم دیگر از روش های قدیمی مانند اشغال یک سرزمین با تفنگ و شمشیر استفاده نمی کند بلکه ابتدا با رسانه های مختلف از قبیل ماهواره ها، خبرگزاری ها، شبکه های مجازی و امثالهم، اذهان و ناخوداگاه سوژه های کشور هدف را مورد استثمار قرار داده و کاری می کند که مانند برده های روم باستان از اربابان خود دفاع کنند.
شیوه جدید استعمار "سرزمین هدف" را ویران نمی کند بلکه بلایی سر مردم آن سرزمین می آورد که خود، به دست خویشتن خانه هایشان را ویران کنند.
استعمار جدید با چماق پس سر کسی نمی زند، بلکه کاری می کند که طرف مقابل خود دو دستی با تمام قدرت بر سر و رویش بکوبد.
ویم وندرس در فیلم سلاطین جاده ها از زبان یکی از شخصیت ها می گوید: "آمریکایی ها ضمیر ناخودآگاه ما را مستعمره خود کرده اند"
درست است که امروز هیچ مستشار آمریکایی در خیابان ها و شهرهای ایران حضور ندارد ولی اذهان بسیاری از این مردم به گونه ای به اشغال آمریکا درآمده است که فلسطین هم هیچگاه چنین اشغالی را تجربه نکرده است..
@kharmagaas