من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
کیارستمی: وقتی میگویم همه مخاطبان شبیه به هم هستند به این معنا نیست که همه شان به یک اندازه به فیلمها توجه میکنند
کیارستمی : وقتی می گویم همه مخاطبان شبیه به هم هستند به این معنا نیست که همه شان به یک اندازه به فیلم ها توجه می کنند. در کشور خودم ایران، مخاطبان زیاد توجه نمی کنند، چون هنوز در بند سنت ملودرام و سرسپرده ی هالیوودند و هنوز با این شیوه متفاوت فیلم دیدن کاملاً خو نگرفته اند. در کشور من، مردم فقط به دو دلیل سینما می روند: خندیدن یا گریه کردن و طبعاً نمی توانم این مخاطب را شبیه مخاطب فرانسوی بدانم. (از کتاب عباس کیارستمی _ جاناتان رُزِنبام، مهرناز سعیدوفا)
پ.ن: البته در این سالها به ویژه در یک دهه اخیر سلیقه سینمایی مردم از خندیدن و گریه کردن هم سقوط کرده و ژانری به نام "لودگی" به اصلی ترین عامل جذب تماشاگر ایرانی بدل شده است.
لیست ده فیلم پر فروش سال نود و هفت در ایران، فیلم هایی که هیچکدام اندک معیارهای لازم برای فیلم نامیده شدن را ندارند و آثاری بی ارزش محسوب می شوند.
@kharmagaas