من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
آغوش ابدی اشتفان تسوایگ و همسرش بعد از خودکشی … …اشتفان تسوایگ: «من و دوستانم فکر و ذکری جز ادبیات نداشتیم، هیچ متوجه نبودیم که تح
آغوش ابدی اشتفان تسوایگ و همسرش بعد از خودکشی....
اشتفان تسوایگ: «من و دوستانم فکر و ذکری جز ادبیات نداشتیم، هیچ متوجه نبودیم که تحولات سیاسی خطرناکی در پیرامون ما روی میدهد. کتابها و نقشهای زیبا نگاه ما را پر کرده بود، در حالیکه زندگی در زشتی و پلیدی فرو میرفت»
تسوایک هم مانند والتربنیامین از هراس فاشیسم خودکشی کرد.
او قبل از خودکشی این شعر را نوشت:
(انسان فقط در سایه مرگ است که میتواند به زندگی وفادار بماند. )
@kharmagaas