آغوش ابدی اشتفان تسوایگ و همسرش بعد از خودکشی … …اشتفان تسوایگ: «من و دوستانم فکر و ذکری جز ادبیات نداشتیم، هیچ متوجه نبودیم که تح

آغوش ابدی اشتفان تسوایگ و همسرش بعد از خودکشی....

اشتفان تسوایگ: «من و دوستانم فکر و ذکری جز ادبیات نداشتیم، هیچ متوجه نبودیم که تحولات سیاسی خطرناکی در پیرامون ما روی می‌دهد. کتاب‌ها و نقش‌های زیبا نگاه ما را پر کرده بود، در حالیکه زندگی در زشتی و پلیدی فرو می‌رفت»

تسوایک هم مانند والتربنیامین از هراس فاشیسم خودکشی کرد.

او قبل از خودکشی این شعر را نوشت:
(انسان فقط در سایه مرگ است که می‌تواند به زندگی وفادار بماند. )
@kharmagaas