من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
فرهاد قنبری:. دولت بی تدبیر و مردمی که ثروت باد آورده میخواهند …
فرهاد قنبری:
دولت بی تدبیر و مردمی که ثروت باد آورده می خواهند..
در چند سال اخیر عده ای از مردم با هدف کسب سودهای کلان دارایی های خود را در موسسات کم نام و نشانی که یک شبه مانند قارچ شروع به روییدن کرده بودند، قرار می دادند و با کسب سود بالا و بی دردسر ابراز خوشحالی می نمودند. آنها بدون توجه به اینکه پرداخت این میزان سود توجیه اقتصادی ندارد، فقط به کسب سود و ثروت بیشتر می اندیشیدند. امری که در نهایت باعث اعلام ورشکستگی این موسسات و ضرر فراوان سپرده گذاران این شد..
در ماههای اخیر هم عده دیگری از مردم با هدف صید ماهی های فربه از این آب گل آلود، شروع به خرید سکه و دلار کردند و این روزها با بالا رفتن ساعتی قیمت دلار و سکه در پوست خود نمی گنجیدند، این افراد بدون توجه به اینکه منفعت طلبی آنها باعث گسترش شدید فقر در جامعه شده است، فقط به سود لحظه ای خود فکر می کردند و نابودی اقتصاد کشور برایشان محلی از اعراب نداشت. حالا خبر می رسد با ریزش قیمت ارز و سکه شک شدیدی به این افراد وارد شده و برخی از آنها تا مرز سکته کردن هم رفته اند...
در این رویدادهای کشور دو مسئله قابل تامل وجود دارد.
اول آنکه دولت که مسئول کنترل فعالیت موسسات اقتصادی و کنترل بازار ارز و سکه است نه تنها به وظیفه خود عمل نمی کند، بلکه به عنوان عامل اصلی این بحران های اقتصادی (و پیامد آن اجتماعی) در مظان اتهام بوده و به صورت غیر به مستقیم به عنوان بستر ساز رانت خواری و فسادهای اقتصادی گسترده عمل می نماید.
در سوی دیگر این مسئله ما با شهروندانی مواجه هستیم که در تلاشند با کمترین فعالیت و تلاشی در کوتاه مدت به ثروت کلانی دست یابند و در این راه نابودی زندگی بخشی از اقشار ضعیف جامعه هم برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد.
@kharmagaas