فرهاد قنبری:. ترامپ پس از دیدار با رهبر کره‌شمالی:

فرهاد قنبری:
ترامپ پس از دیدار با رهبر کره‌شمالی:
" احتمال دارد درباره این نشست اشتباه کرده باشم و ۶ ماه دیگر آن را قبول نداشته باشم، آنگاه بهانه‌ای[برای برهم‌زدن آن] پیداخواهم کرد!"

ترامپ به وضوح نشان داده است که تجربه و اعتماد به نفس لازم برای اتخاذ تصمیمات بزرگ را ندارد. تغییرات گسترده در کابینه، اتخاذ سیاست های تهاجمی و موضوع گیری های لحظه ای علیه مقامات سایر کشور، نشان آن است که ترامپ در عین آنکه تلاش می کند خود را استوار و قدرتمند نشان دهد اما در عمل اعتماد به نفس اتخاذ تصمیمات بزرگ را ندارد و با اندک انتقادی از کوره در می رود.
او تلاش می کند همه چیز به نام خود او تمام شود. برجام را چون حاصل کار دولت او نیست به هم می زند و اما سریعا پیشنهاد مذاکره جدید با ایران را می دهد. ابتدا کره شمالی را به نابودی تهدید کرده و پس از چند ماه با رهبر این کشور توافقنامه امضا می کند، با شرکای تجاری خود در می افتد و سپس از آنها تمجید می کند.
ترامپ مانند فرد تازه به دوران رسیده ای که می خواهد در هر مهمانی اعیانی که ترتیب می دهد با پوشیدن لباس های براق و رفتارهای عجیب و غریب توجه همگان را به خود جلب کند، رفتار می کند.
اغلب کشورها برای امضا توافقنامه بین المللی با سایر کشورها روزه ها و ماهها با تیم های کارشناسی مختلف وقت صرف می کنند تا در نهایت به یک جمع بندی کلی می رسند. اما ترامپ یک استثناست. او در حالی که ده روز قبل نشست خود با رهبر کره شمالی را یک سویه لغو کرده بود امروز با او توافقنامه مهمی را امضا می کند...

کسی چه می داند شاید مذاکره با او بسیار راحت تر از اوباما و تیم مذاکره کننده او باشد و توافق با او توافقی بهتر از برجام...:)
ولی نه به حرف ترامپ می شود اعتماد کرد و نه توافقنامه که امضا می کند چرا که او خود بیشتر از هر کسی به درستی یا نادرستی کردارش شک دارد.
@kharmagaas