من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii
خاورمیانه و سگها …
خاورمیانه و سگ ها...
"خبرگزاری رویترز به نقل از منابع اطلاعاتی ترکیه و یک منبع غربی از جزئیات جدیدی در پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامهنگار منتقد عربستان پرده برداشت که دست داشتن مستقیم سعود القحطانی، مشاور ولیعهد سعودی را در ترور این روزنامهنگار ثابت میکند.
طبق گفته دو منبع اطلاعاتی ترکیه، القحطانی از طریق تلفن با افسر سعودی ماهر المطرب رهبر تیم امنیتی سعودی نیز صحبت کرده بود. این نوار صوتی نشان میدهد القحطانی از طریق اسکایپ توهینهایی را به خاشقجی میکند که او نیز پاسخ او را میدهد. در این هنگام القحطانی در اشاره به خاشقجی میگوید "سر این سگ" را بیاورید"
این خبر خاطره ای از زندگی شاه صفی در عصر صفویه را به یاد می آورد.. خاطره ای که نشان می دهد خاورمیانه بعد چند قرن از آن روز تنها تفاوتی که کرده است در ورود لوازم مدرن از خارج و تغییر شکل ساختمان ها و خیابان هاست و گرنه ذهن همان ذهن است و شاه همان شاه و رعیت همان رعیت..
"در زمان شاه صفی وقتی حاکم قم که مرد نجیبی بود ، برای تعمیرات قلعه قم و مرمت پل رودخانه وبعضی مخارج دیگر از این قبیل بدون اینکه به شاه بنویسد و اجازه بخواهد ، بحکم شخصی خود یک عوارض مختصری به سبدهای میوه که وارد شهر می شد ، بسته بود ، خبر به شاه رسید ( 1632 م / 1042 ق ) شاه به قدری متغیر شد که حکم کرد حاکم را با زنجیر به اصفهان بردند . پسر این حاکم از محارم شاه بود و توتون و چپق مخصوص به شاه می داد ، شاه صفی حکم کرد تا پسر سبیلهای پدرش را بکند ، بعد بینی او را ببرد ، بعد کوشها و چشمها و دست آخر سر او را از تنش جدا کرد . بعد از این کار ، شاه ، پسر را بجای پدر حاکم قم کرد و پیر مرد عاقلی را به نیابت او مقرر داشت و او را با حکمی بدین مضمون به قم فرستاد : « اگر تو از آن سگ که به درک رفت بهتر حکومت نکنی ، ترا به سخت ترین شکنجه خواهم کشت"
@kharmagaas