فرهاد قنبری:

فرهاد قنبری:
شرایط فعلی جامعه ایران شبیه شرایط خانواده ای است که در آن پدری عبوس با شغل نظامی سعی می کند خانواده را با قوانین پادگانی اداره کند‌. در این خانواده به علت سخت گیری های بیش از حد پدر اکثر فرزندان دلخسته و عصبی شده و هر یک در شبی عطای خانه و خانواده را به لقایش بخشیده و کوله بار خود را جمع کرده و بیرون زده اند، آنها با گفتن اینکه دیگر نمی توانم تحمل کنم و هر جایی بهتر از این خراب شده است خانه پدر را ترک نموده و خود را به دست سرنوشت و تقدیر می سپارند.
در این سوی ماجرا پدری مانده است که با افسوس و ناراحتی، زندگی تباه شده و مسیر نادرستی را که فرزندانش انتخاب کرده اند نظاره می کند و هیچ کاری از دستش بر نمیاید چون نیک می داند دیگر فرزندان به سخن او گوش فرا نخواهند داد. او به چشم خود اعتیاد، فلاکت و نابودی بچه هایش به دست گرگ هایی که منتظر استفاده از چنین موقعیتی بودند را می بیند.
پدر به چشم خود به قهقرا رفتن تک تک فرزنداش را نظاره می کند و از بار سنگین چنین غمی در خود فرو می رود.

پس از تصمیم دیشب رئیس جمهور امریکا مبنی بر فشار بیشتر بر ایران عده ای بدون توجه به اینکه این تصمیم ممکن است چه بلایی بر سر کشورشان بیاورد شروع به خوشحالی کردند و عده ای حتی در صفحه مجازی ترامپ حاضر شده و از او تشکر کردند. آنها بدون توجه به اینکه این تصمیم ممکن است تبعات سنگینی برای زندگی شخصی خودشان داشته باشد، صرفا از فشار وارده بر وطنی که حس می کنند بر آنها سخت گرفته است خوشحالی می کنند.
در این شرایط دیگر کسی به توصیه ها و نصیحت های دلسوزان فامیل هم توجه نخواهند کرد و هر آنکه سعی کند آنها را از نادرستی مسیری که انتخاب کرده اند آگاه کند، چیزی جز فحش و لعنت نصیبش نخواهد شد.
جمعیت ناراضی سرخورده با هر موجی که با اقتدار پدر سر ستیز دارد ( حتی به قیمت خرابی و ویرانی خانه) همراهی نموده و سرنوشت تلخی برای خود رقم خواهد زد.
در این وضعیت نارضایتی عمومی مشاهده می کنیم که عده ای مزدور اسرائیل و آمریکا از قبیل آمد نیوز، صدای آمریکا و برخی فعالین مجازی بی هویت، سکان دار عرصه شده اند و به صورت آگاهانه یا ناگاهانه همگان را در مسیر ویرانی خانه هدایت می کنند.

روح الله زم ، مجریان صدای آمریکا یا برخی فعالین تویتری با فالورهای زیاد و اسم های مستعار عجیب و غریب( کچل موفرفری، اسب شاخدار، شلدون، آیت الله تناسلی ، عذرا برگرد و امثالهم) نمونه ای از این افراد هستند که با سو استفاده از این نارضایتی ها تا آنجا که می توانند در نفرت عمومی دمیده و امکان و امید هر اصلاح و بهبودی را تخریب می کنند.

به نظر اگر دولت می خواهد شرایط از دستش خارج نشود و تبعات خروج امریکا از برجام را کم کند باید ابتدا تمام تلاش خود را به کار ببندد تا این فاصله ایجاد شده بین خود و مردم را ترمیم نماید و اجازه ندهد ویرانی طلبان بیش از این سکان دار عرصه عمومی در جامعه شوند. در غیر این صورت چشم انداز چندان روشنی را نمی توان برای آینده این سرزمین تصویر کرد.
@kharmagaas