چیست؟.. 🔸نوموفوبیا مخفف. No mobile phone phobia

#نوموفوبیا چیست؟

🔸نوموفوبیا مخفف
No mobile phone phobia
به معنی ترس جدایی از موبایل می‌باشد که به اختصار Nomobophobia نامیده می‌شود. این #بیماری بعد از فراگیر شدن تلفن‌های همراه و هم‌چنین شبکه‌های اجتماعی رواج یافت و برای اولین بار توسط موسسه تحقیقاتی YOUGOV در سال 2011 در انگلستان تعریف گردید.
تحقیقات نشان می‌دهد یک فرد عادی در روز 100 بار گوشی خود را چک می‌کند درحالی‌که افراد مبتلا به نوموفوبیا حدود 900 بار در شبانه‌روز گوشی خود را چک می‌کنند.

🔹آیا شما علائم نوموفوبیا دارید؟
آیا شما نسبت به خاموش شدن موبایل یا گم کردن یا عدم آنتن‌دهی تلفن همراه خود نگران می‌شوید؟
آیا شما مرتبا به صفحه موبایل خود نگاه می‌کنید که هیچ تماس، پیام و هیچ‌چیز را از روی گوشی خود از دست ندهید؟
آیا جهت از بین بردن حس ناراحتی، غم و اندوه استفاده مکرر از تلفن همراه خود می کنید؟
پاسخ به سوالات فوق نشان می‌دهد شما چقدر وابستگی به تلفن همراه خود دارید.

🔸چند درصد مردم دنیا دچار نوموفوبیا هستند؟
مطالعات در بریتانیا نشان می‌دهد که 66 درصد مردان و 70 درصد از زنان دچار نوموفوبیا هستند، 76% از افرادی که به نوموفوبیا گرفتارند بین18 تا 24 سال هستند.
40% از افراد دارای دو تلفن همراه می‌باشند.
80% از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که گوشی آنها در جیب می‌لرزد و 30% به اشتباه فکر می‌کنند که گوشی آنها در جیب زنگ می‌زند.
نویسنده مطلب: حسین نادرخانی

@linguiran🍃🌺🍃