‍ خیابان‌ها و مردم.. ✍فرشاد کاس نژاد.. از شادی بازیکنان در سن‌پترزبورگ بیاییم به خیابان‌ها در تهران

‍ خیابان‌ها و مردم

✍فرشاد کاس نژاد

از شادی بازیکنان در سن‌پترزبورگ بیاییم به خیابان‌ها در تهران. همان‌جا که تشنه‌ی یک هیاهو بود، تشنه دیدار مردمانی که سخت روزگار می‌گذرانند و آسان لبخند می‌زنند، تن‌های خسته دارند و قلب‌های امیدوار. آماده‌اند برای یک زندگی شاد، اما اگر روزگار امان بدهد. فوتبال چه بهانه بی‌نظیری برای گفتن این حرف‌هاست که ملتی دوست دارند شاد و با قلب مهربان زندگی کنند، از بهانه‌های کوچک زندگی لذت ببرند و هیچ فرصتی را برای آغاز رویاهای تازه از دست ندهند، مثل همان دم که در بازی با مراکش برای آغاز رویای تازه کافی بود. در آخرین لحظه‌ها برای اینکه فریاد بزنیم: نه، برای باختن نیامده‌ایم.
خیابان‌ها بیدار شده‌اند. مردم لبخند می‌زنند. پشت این لبخندها دردها هم زنده‌اند، فکر فردا، فکر زندگی‌های جانکاه. اما هر چه هست ما تصویری می‌سازیم از گرایش خود به این سبک زندگی، به گذراندن لحظه‌ها در هیاهو، به اینکه ما هم دلمان لک زده برای تغییر حال، برای لحظه‌ای که فارغ از همه چیز بلند بخندیم و خیابان را مال خود کنیم، شهر مال ما باشد، آنطور که دوستش داریم.
@m_ali_mokhtari