این هم غم انگیز است

این هم غم انگیز است. مگر آدم های نخستین چه می كرده اند كه گناهشان را می شوریم و بهشان می گوییم وحشی؟
آدم ها از ترس وحشی می شوند، از ترس به قدرت رو می آوردند كه چرخ آدم های دیگر را از كار بیندازند. وگرنه این همه زمین و زراعت و دام و پرنده و نان و آب هست، به قدر همه هم هست، اما چرا به حق خودشان قانع نیستند؟
چرا كتاب نمی خوانند؟ چرا هیچ چیز از تاریخ نمی دانند؟ چرا ما این همه در تیره بختی تكرار می شویم؟
این همه جنگ، این همه آدم برای چیزی كشته شدند كه آن چیز حالا دستشان نیست، دست بچه هاشان هم نیست.

📘📘 سال بلوا/ #عباس_معروفی


@esharee