قوانلوقاجار: طی هفته‌های اخیر آخرین اثر محمود دولت آبادی در صدر فروش بسیاری از کتابفروشی‌ها قرار گرفته است

@matikandastan
مصطفا قوانلوقاجار: طی هفته‌های اخیر آخرین اثر محمود دولت آبادی در صدر فروش بسیاری از کتابفروشی‌ها قرار گرفته است. «بنی آدم» مجموعه‌ای از شش داستان مختلف با موضوعات اجتماعی مختلف است که در چند ماه اخیر به قلم دولت‌آبادی نگاشته شده‌اند و با عنوان‌های «مولی و شازده»، «اسم نیست»، «یک شب دیگر»، «امیلیانو حسن»، «چوب خشک بلوط» و «اتفاقی نمی‌افتد» در یک مجموعه گرد آمده‌اند. دولت آبادی که رمان‌هایش بیش از داستان کوتاه مورد توجه و اقبال خوانندگان بوده در پشت جلد این مجموعه نوشته است: همان اول کار گفتم که نوشتن داستان کوتاه کار من نیست. این هنر بزرگ را کافکا داشت، ولفگانگ بورشرت داشت و می‎توانست بدارد که در همان «بیرون، جلو در» جان سپرد و داغش لابد فقط به دل من یکی نیست و پیش‎تر از او چخوف داشت که بالاخره خون قِی می‎کرد در آن اتاق سرد، و چند فقره‎ای هم رومن گاری، آنجا که پرندگان پرواز می‎کنند می‎روند در پرو می‎میرند. حالا شما به من بگویید کلاه و کاشکول و پالتو و عصای آقای جنابان را چه کسانی از کف میدان کج و قناس جمع خواهند کرد؟ و آن اشیای ریز زینتی را چه کسانی پیدا خواهند کرد؟ (منبع: همشهری)
@matikandastan