♦️جلسه فوری کرباسیان با مدیران گمرکی درباره دستورات اخیر/ بخشنامه کرباسیان به کمرکات و ادارت مالیاتی سراسر کشور

♦️جلسه فوری کرباسیان با مدیران گمرکی درباره دستورات اخیر/ بخشنامه کرباسیان به کمرکات و ادارت مالیاتی سراسر کشور

وزیر اقتصاد در این مورد در صفحه اینستاگرامش نوشت:
🔹امروز برای بررسی روند اجرای دستورات اخیر که صادر شده، جلسه ای فوری با تمام مدیران گمرک برگزار کردم.
🔹عزم جدی دولت مبارزه خدشه‌ناپذیر با فساد است و با توجه به تاکیدات صورت گرفته در مورد شفاف‌سازی و نظارت دقیق برانواع فرآیندهای تجاری کشور، گمرک هم تمام ابزارها و امکاناتش برای مبارزه با فساد را به کار گرفته‌ و از مدیران گمرک خواستم که در این مسیر با نهایت توان و قدرت ایستادگی کنند و کوتاه نیایند.
🔹همچنین به صورت فوری در مورد شیوه برخورد مقابله با انواع بیش اظهاری که نمونه‌هایی از آن را پس از بحران ارزی کشور مشاهده کردیم، تصمیم‌گیری های لازم اتخاذ شد و از همین امروز در گمرکات سراسر کشور اجرا می‌شود.
🔹هرکالای به هرشکلی وارد کشور شود، از مبدا ورود تا انتقال به انبار و رسیدن به مقصد رصد و بررسی می‌شود.
🔹وزارت اقتصاد به کمک سامانه جامع هوشمند گمرکی می‌داند چه کالایی دقیقا توسط چه کسانی وارد شده و اکنون کجاست.
🔹در همین جلسه به مدیران گمرکی و مالیاتی سراسر کشور بخش‌نامه‌ای در مورد اصلاح ارتباطات با بخش‌خصوصی شناسنامه‌دار کشور هم ابلاغ شد.
🔹 براین اساس از این پس تمام مسولان مالیاتی و گمرکی در تمام استان‌های کشور پیش از آنکه هر تصمیم اجرایی اتخاذ کنند، باید نهادهای معتبر و شناخته‌شده بخش‌خصوصی مانند اتاق‌های بازرگانی و اتاق تعاون مشورت‌های لازم را کسب کنند.
🔹 ما همراه بخش‌خصوصی واقعی کشور در مبارزه با فساد هستیم و می‌دانیم که آنهایی که سرمایه‌هایشان را به کارخانه و کار تبدیل کرده‌اند، دل پردردی دارند.
🔹برای نظارت هرچه بیشتر براین فرآیندها گزارش کار و عملکرد آنها به صورت هفتگی به من ارائه می‌شود و شخصا بر آن نظارت می‌کنم.

🆔 @modirtamin 💯