📢📢📢فرود عسگری خبر داد:. تا پایان سال جاری گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری مجهز می‌شوند

📢📢📢فرود عسگری خبر داد :
تا پایان سال جاری گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری مجهز می‌شوند

⭕رئیس کل گمرک ایران گفت: عملیات تجهیز گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.

⭕فرود عسگری در خصوص تجهیز گمرک‌های کشور به ایکس‌ری، اظهار داشت: 146 گمرک در کشور وجود دارند اما تمامی گمرکات کشور دارای فعالیت بالا نیستند و تقریبا می‌توان گفت حدود 15 گمرک کشور 95درصد از عملیات تجاری کشور را انجام می‌دهند.

⭕رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه حدود 30 گمرک در حوزه صادرات واردات در کشور وجود دارند که باید آنها را تجهیز کنیم، گفت: اولین گمرکی که اهمیت بالایی دارد گمرک شهید رجایی است که 45 درصد واردات و 50 درصد صادرات و ترانزیت کشور را پشتیبانی می‌کند، در این گمرک دو دستگاه ایکس‌ری ثابت و یک ایکس‌ری جدید پرسرعت داریم.

⭕وی با اشاره به اینکه در گمرک دوغارون به دلیل بخش ترانزیت نیز دستگاه ایکس‌ری پر سرعت نصب شده و در اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود، ادامه داد: در گمرک بازرگان یک ایکس‌ری مستقر وجود دارد و دو ایکس‌ری ساخت وزارت دفاع نیز در حال راه‌اندازی است که یکی از آنها اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود.

⭕عسگری با تاکید بر اینکه تجهیز گمرکات نوردوز، شلمچه، پرویزخان و باشماق به دلیل حجم مبادلات با کشور همسایه در برنامه قرار دارند که در برخی از آنها مستقر شده است، عنوان کرد: گمرک میلک جزء مواردی است که باید تجهیز شود، عملیات بانکی دو دستگاه ایکس‎‌ری اهدایی از طرف دولت ژاپن در حال انجام است که در استان سیستان و بلوچستان نصب می‌شوند.

⭕رئیس کل گمرک کشور در پایان با اشاره به اینکه می‌توان گفت عملیات تجهیز گمرکات حساس کشور به ایکس‌ری تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه در تجهیز گمرکات کشور از محصولات تولید داخل استفاده می‌کنیم و مناقصات بین‌المللی است؛ در حوزه تردد مسافربری نیز در تمامی گمرکات از ایکس‌ری‌های چمدانی تولید داخل استفاده می‌کنیم.

🆔 @modirtamin💯