کانالی جهت آشنایی با واردات و صادرات و نیز مفاهیم مهم اقتصادی . برای آموزش عملی و سریع پکیج آموزشی ما آماده سفارش است. برای مشاوره واردات و صادرات با ما تماس بگیرید @tamin_admin parstejarat.rozblog.com https://t.me/joinchat/AAAAAD1r1ykMAcRBSqyV8w
📌مردم چون پول ندارند به سمت بدلیجات رفتهاند/ بازارهای صادراتی را از دست دادهایم/۹۰ درصد بازار طلای کشور در اختیار تولیدات خارجی
📌مردم چون پول ندارند به سمت بدلیجات رفتهاند/ بازارهای صادراتی را از دست دادهایم/۹۰ درصد بازار طلای کشور در اختیار تولیدات خارجی است
عباد الله محمد ولی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا:
🔹با وجود پایین آمدن قدرت خرید مردم آن دسته از مردمی که برای تزئینات طلا میخریدند اکنون به سمت بدلیجات رفتند و یا از طلای خارجی استفاده میکنند.
🔹نتیجه آن این است که اینگونه رفتارها سبب شده که قاچاق تقویت شده و فعالیتهای زیرزمینی با هدف عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده بیشتر شود.
🔹مشکل اصلی ما روش اخذ مالیات ارزش افزوده است که باعث شده علاوه بر اینکه انگیزه برای فعالیت و تولید در این رشته کم شود مردم نیز دیگر تمایلی برای خرید طلا ندارند زیرا دیگر این کالا از حالت سرمایهای خود خارج شده است و همین امر سبب شده که مردم فقط برای عروسی و مراسمهای خاص اقدام به خرید طلا کنند.
🔹مالیات حق دولت است و وظیفه تمام اصناف است که پرداخت کنند. ما مشکلی با آن نداریم صحبت ما نحوه اخذ آن است.
🔹ما بارها بیان کردیم که این ۹ درصد را از اجرت بگیرند نه اینکه علاوه بر آن از فروش و خرید طلا نیز این مالیات را اخذ کنند.
🔹نتیجه این سیاست این است که امروز طلا آنقدر گران شده که تولید آن به صرفه نیست. از طرف دیگر مشتری مجبور است به سمت کالای خارجی و یا قاچاق برود.
🔹با توجه به اینکه هر مسافری میتواند ۱۵۰ گرم طلا با خود بیاورد و نظارت دقیقی بر گرماژ آن وجود ندارد امروز ۹۰ درصد بازار طلای کشور در اختیار تولیدات خارجی قرار گرفته است.
🔹مصرف طلای کشور حدود ۳۰۰ تن در سال است ضمن آنکه از این مقدار بخش زیادی نیز در گذشته از اصفهان، تهران و خراسان رضوی به سایر کشورها صادر میشد اما امروز علاوه بر وارداتی شدن این میزان طلا، بازار صادرات آن به طور کلی از بین رفته است.
🆔 @modirtamin💯