📌برخی پتروشیمی‌ها ارز صادرات را بیش از ۴۲۰۰ تومان فروخته‌اند/ برخورد جدی با شرکت‌های متخلف

📌برخی پتروشیمی‌ها ارز صادرات را بیش از ۴۲۰۰ تومان فروخته‌اند/ برخورد جدی با شرکت‌های متخلف

سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
🔹اخبار نگران کننده ای از سوی واردکنندگانی که ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی به آنان اختصاص داده شده بود، منتشر شده است مبنی بر اینکه ارزهای مذکور را با قیمت بیش از ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده اند و مبالغی را خارج از سامانه نیما پرداخت کرده اند.
🔹شرکت های پتروشیمی نباید هیچ تخلفی کنند زیرا علاوه بر اینکه خوراک شرکت های پتروشیمی ارزان است، این شرکت ها مسئولیت ملی و اجتماعی نیز در قبال مردم دارند.
🔹 ۳.۵ میلیارد دلار ارز در چند ماه گذشته بابت صادرات محصولات پتروشیمی حاصل شده که حدود ۲ میلیارد دلار آن از طریق سامانه نیما به واردکنندگان اختصاص داده شده که ۹۰ درصد ارزها، به ۱۰ شرکت پتروشیمی تعلق دارد
🔹البته صادرات به کشورهای عراق و افغانستان از اظهار به سامانه نیما معاف است و باید ملاحظاتی درخصوص گزارشات درنظر گرفته شود.
🔹 چنانچه پتروشیمی ها در این زمینه تخلفی داشته باشند، با آنها برخورد جدی می شود چرا که بیشتر شرکت های پتروشیمی زیرمجموعه نهادهای عمومی غیردولتی وابسته به صندوق های بازنشستگی هستند.
🆔 @modirtamin 💯