‌. از کجا امد؟

‌ #حرف_مفت_زدن
از کجا امد؟
🆔 @oralhistoryiran
🔹در زمان ناصرالدین شاه اولین تلگراف‌خانه تأسیس شد اما مردم استقبالی نکردند و کسی باور نداشت پیامش با سیم به شهر دیگری برود.
🔸به ناصرالدین شاه گفتند تلگراف‌خانه بی‌مشتری مانده و کارمندانش آنجا بیکار نشسته اند.
ناصرالدین شاه دستور داد به مدت یک ماه مردم بیایند مجانی هر چه می‌خواهند تلگراف بزنند
و چون مفت شد همه هجوم آوردند و بعد از مدتی دیدند پیام‌هایشان به مقصد می‌رسد و به همین خاطر هجوم مردم روز به روز زیادتر شد در حدی که دیگر کارمندان قادر به پاسخگویی نبودند!
🔹سرانجام ناصرالدین شاه که مطمئن شده بود مردم ارزش تلگراف را فهمیده‌اند،
دستور داد سر در تلگراف خانه تابلویی بزنند
🆔 @oralhistoryiran
بدین مضمون:
«بفرموده شاه از امروز حرف مفت زدن ممنوع!»
🔸اصطلاح حرف مفت زدن از آن زمان به یادگار مانده است...!