⚽️ مشکلی با هم نداریم …
⚽️ مشکلی با هم نداریم...
@oralhistoryiran
✅ امروز 31 خرداد سالروز بازی ایران و آمریکا در سال 1377در جام جهانی 1998 فرانسه است.
جلال طالبی در بدو ورود به فرانسه گفت: "... آدم سیاسی نیستم و این جا آمده ایم تا نشان دهیم مردم دو کشورمشکلی با هم ندارند". ولی زمینه های سیاسی از گوشه و کنار این رویارویی خودشان را به رخ می کشند.
⚽️ نیویورک تایمز با تیتر "فوتبال سیاسی" به استقبال این نبرد رفته.
مهرداد مسعودی یکی از مردان رسانه ای فیفا در باره دست دادن بازیکن دو تیم بعدها به نشریه فورفورتو گفت "...ایران تیم B بود و آمریکا تیم A و بر اساس مقررات فیفا بازیکنان تیم B باید راه رفته و با بازیکنان تیم دست بدهند، ولی از تهران به آنها دستور داده بودند آنها نباید راه رفته و با آمریکایی دست بدهد. فیفا سرانجام آمریکایی ها را مجاب کرد آنها راه افتاده و با ایرانی ها دست بدهند.
این بازی با نتیجه دو بر یک به سود ایران پایان یافت.
✍ حمیدرضا صدر سایت ورزش سه
✅ تاریخ شفاهی
@oralhistoryiran