🔶 در این کانال میآموزیم: 🔹آموزش نکات دستوری، ویرایشی 🔹بهبود و آموزش نامهنگاری 🔹آموزش رزومه نویسی 🔹و ... 📥 ارتباط با ما: @rastivadorosti
✍️کاربرد درست نشانه «یت».. 🔶 نشانه «یت»، ویژه واژگان عربی است
✍️کاربرد درست نشانه «يت»
🔶 نشانه «يت»، ويژه واژگان عربی است. بنابراين، به كارگيري واژگان منيّت، دوئيت و... نادرست است زیرا واژگان "من" و "دو" واژه پارسی است.
واژگان انسانيت، اكثريت، اقليت، محبوبيت، درست است؛ زيرا واژگان انسان، اكثر، اقل و محبوب ريشه عربی دارند.
✳️ مانند نمونه
🔻اين كار و رفتار ما، خوب نيست.
🔻اين كار و رفتار ما، خوبيّت ندارد.
✅ جمله نخست، درست است. واژه ی «خوب » واژه ای پارسی است و نبايد با نشانه «يت» همراه شود.
〰〰〰〰〰〰〰〰
🖊 پارسی را درست بیاموزیم
https://t.me/joinchat/AAAAAEGB2GsvoJEB5fYvVw
🌷🌷🌺🌺🌷🌷