✍️کاربرد درست نشانه «یت».. 🔶 نشانه «یت»، ویژه واژگان عربی است

✍️کاربرد درست نشانه «يت»

🔶 نشانه «يت»، ويژه واژگان عربی است. بنابراين، به كارگيري واژگان منيّت، دوئيت و... نادرست است زیرا واژگان "من" و "دو" واژه پارسی است.
واژگان انسانيت، اكثريت، اقليت، محبوبيت، درست است؛ زيرا واژگان انسان، اكثر، اقل و محبوب ريشه عربی دارند.

✳️ مانند نمونه
🔻اين كار و رفتار ما، خوب نيست.
🔻اين كار و رفتار ما، خوبيّت ندارد.

✅ جمله نخست، درست است. واژه ی «خوب » واژه ای پارسی است و نبايد با نشانه «يت» همراه شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰

🖊 پارسی را درست بیاموزیم

https://t.me/joinchat/AAAAAEGB2GsvoJEB5fYvVw
🌷🌷🌺🌺🌷🌷