🔶 در این کانال میآموزیم: 🔹آموزش نکات دستوری، ویرایشی 🔹بهبود و آموزش نامهنگاری 🔹آموزش رزومه نویسی 🔹و ... 📥 ارتباط با ما: @rastivadorosti
✍️ الزاما یا لزوما؟.. 💠 واژهی «الزاما» یعنی بهاجبار، بهناچار ولی «لزوما» یعنی ضرورتا، بهضرورت
✍️ الزاما یا لزوما؟
💠 واژهی «الزاما» یعنی بهاجبار، بهناچار ولی «لزوما» یعنی ضرورتا، بهضرورت. در زبان پارسی، لزوما به معنای «همیشه» هم به کار میرود.
*️⃣ به نمونه زیر بنگرید:
🔹پایین بودن شمارگان کتابها لزوماً [=همیشه] بد نیست.
▶️ ولی گاهی الزاما به نادرستی به جای لزوما و به معنای «همیشه» به کار میرود.
🔸روشنفکری الزاما (!) بد نیست.
🔸سیستم ترمز اضطراری الزاما (!) مطمئن نیست.
▶️ پس «الزاما» را نباید به جای «لزوما» (=همیشه) به کار برد. برای رفع این مشکل میتوان به جای لزوما از قید پارسی «همیشه» و مانند آن را بهکار برد.
〰〰〰〰〰〰〰〰
🖊 پارسی را درست بیاموزیم
https://t.me/joinchat/AAAAAEGB2GsvoJEB5fYvVw
🌷🌷🌺🌺🌷🌷