🔶 در این کانال میآموزیم: 🔹آموزش نکات دستوری، ویرایشی 🔹بهبود و آموزش نامهنگاری 🔹آموزش رزومه نویسی 🔹و ... 📥 ارتباط با ما: @rastivadorosti
🔶 نهار یا ناهار کدام درست است؟ آنچه را که درمیان روز میخورند &apos&aposناهار&apos&apos است
🔶 نهار یا ناهار کدام درست است؟
نوشتن نهار درست نیست، چون این واژه عربی است و به معنای ''روز'' است و نه ''ناشتای روز''.
آنچه را که درمیان روز می خورند ''ناهار'' است. این واژه پارسی است و به مفهوم ''ناشتا'' و غذای چاشت است.
بنابراین کاربرد واژه ی ''نهار'' عربی که به معنای روز است به جای ''ناهار''، پارسی، یعنی روز ''خوردن'' که مفهموم نادرستی را بیان میکند.
〰〰〰〰〰〰〰〰
🖊 پارسی را درست بیاموزیم
https://t.me/joinchat/AAAAAEGB2GsvoJEB5fYvVw
🌷🌷🌺🌺🌷🌷