️ فوبیاکراسی.. ️ یا ترس سالاری حکومتی است که بر اساس ترس و نفرت اداره می‌شود

✍️ فوبیاکراسی

▪️ یا ترس سالاری حکومتی است که بر اساس ترس و نفرت اداره می‌شود. در این نظام حکومتی اصل تمام سازمان دهی‌ها و اصول بر پایه ایجاد و استفاده از ترس در بین مردم است تا بتوان آنها را مطیع و ساکت نگاه داشت. این ویژگی یک ابزار مورد توجه است که به نظر می‌رسد تمام اشکال حکومت‌ها در طول اعصار از آن بهره جسته‌اند.

▪️ رایج‌ترین استفاده از این ابزار در طول تاریخ ایجاد ترس از بیگانگان درنده خو و وحشی بوده‌است (که برای مثال توسط بربر‌ها، کمونیست‌ها و تروریست‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است)، که این‌گونه درباره‌شان فکر می‌شود که اگر دلاوری‌های ارتش کشور نبود، آنها کشور را به خاک و خون کشیده و همه چیز را به تاراج برده بودند.

▪️ ایالات متحده متهم به استفاده از سیاست‌های بیش از حد ترس سالارانه شده‌است که منجر به تفکیک و تبعیض نژادی و جنگ سرد شده بودند. نمونه های القای ترس و لزوم جنگ با دشمنان در جنگ جهانی دوم توسط هیتلر نیز می تواند در دسته بندی فوبیاکراسی قرار گیرد، مثال های فراوانی از فوبیاکراسی در تاریخ یافت می شود.

#آموزش_سیاسی
#علوم_سیاسی
#فوبیاکراسی

🅾️ @po_science