بهائیت فرقه‌ای در دست استعمار

🔴بهائیت فرقه‌ای در دست استعمار

▫️مطالعه وقایع تاریخی از زمان اعلام بابیت در ایران تا به امروز، همه مؤید این واقعیت است که این نحله فکری، همان کاری را انجام داد که استعمارگران میخواستند، همچنانکه این تفکر هنوز هم ابزار استعمارگران نو (امریکا) بوده، هست و خواهد بود.

📌هدف استعمارگران از ایجاد و حمایت چنین فرقه هایی، ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی بود و چه بهتر که این تفرقه به آشوب و درگیری با نیروهای دولتی بیانجامد، تا آنها بتوانند در فضای به‌وجود آمده، شرایط مورد نظر خود را به حکومت ایران تحمیل و البته منافع بیشتری را برای خود کسب نمایند.

↩️نگاهی گذرا به وقایعی که بعد از اعلام بابیت و به خصوص دستگیری علی محمد شیرازی در ایران اتفاق افتاد، دقیقاً این موضوع را روشن خواهد کرد:
• اولین اقدام_تروریستی توسط پیروان علی محمد و مشخصاً «فاطمه برغانی» (معروف به«طاهره قرة العین») علیه «محمدتقی برغانی» (عموی طاهره) به دلیل تکفیر بابیت انجام گرفت.
• گردهمایی پیروان علی محمد باب در دشت «بدشت» که مهمترین دستاورد این نشست، اعلام نسخ_اسلام بود.
• درگیری گسترده بابیان با قوای دولتی در چندین استان کشور مانند «قلعه طبرسی» در مازندران، زنجان، نیریز و... .
• انجام اقدامات تروریستی علیه علما و«ناصرالدین شاه».
• ایجاد و فعال کردن «کمیته مجازات» برای ترور مخالفان علی محمد شیرازی.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper