فدرالیزم یعنی وصل و به هم پیوستن دولت‌های جدا به یکدیگر؛ نه فصل و جدایی دولت متمرکز

فدرالیزم یعنی وصل و به هم پیوستن دولت های جدا به یکدیگر؛ نه فصل و جدایی دولت متمرکز.
ایران همواره یکپارچه و یک دولت بوده و هرگز مانند ایالات متحده امریکا یا امارات متحده عربی و امارت نشین های آلمانی جدا نبوده که بخواهد به هم بپیوندد.
⬅️ پیشنهاد فدرالیسم برای ایران می تواند با پیوستن سرزمین های جدا شده[بحرین، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ...] به ایران در عین خودمختاری داخلی آنها محقق شود.
امپراطوری هخامنشی که علاوه بر ایران بخش زیادی از دنیای متمدن آن روز را اداره می کرد برای حکمرانی در آن سرزمین ها از شیوه تقریبا مشابهی استفاده می کرد.

⬅️ جان جی در فدرالیست شماره ۴ در دفاع از به هم پیوستن ایالت ها می گوید: «اگر قرار بود انگلیس نیروی دریایی و ناوگان‌های خود را داشته باشد، اسکاتلند هم همینطور، ولز نیز به همچنان، ایرلند هم به سهم خود به همین قیاس و این چهار جزء از اجزای سازنده امپراتوری بریتانیا در زیر اطاعت چهار حکومت مستقل باشند، به ‌زودی می‌توانستیم شاهد سقوط قدرت هر یک از آن‌ها به وضعی به نسبت بی‌اهمیت باشیم.»

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper