جنگ جهانی سوم;جنگ جهانی اقتصادی.. بخش پایانی …

🔴 جنگ جهانی سوم;جنگ جهانی اقتصادی

بخش پایانی...

هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند این روند را تغییر دهد مگر از طریق همکاری و ائتلاف با دیگران. وقت آن است که کشورهای طرف جنگ جهانی اقتصادی امریکا گرد هم آیند و همبستگی و ائتلافی ایجاد کرده و مکانیسم‌های تجاری جدیدی تعریف و سعی کنند به سلطه دلار بر جهان پایان دهند. به‌جای سود کوتاه‌مدت باید به آثار بلندمدت تهاجم اقتصادی امریکا به جهان فکر کرد. چین می‌تواند موتور محرکه و لکوموتیو این ائتلاف و اتفاق میان سایر کشورهای مختلف جهان شود. به‌نظر من چین اگر بپذیرد که جنگی اقتصادی در کار است باید اولین کنفرانس بین‌المللی در سطح سران را برای ایجاد ائتلافی جدید میزبانی کند. گویی سرنوشت مقدر کرده است که متفقین و متحدین جدید بار دیگر در یک جنگ جهانی در مقابل یکدیگر قرار گیرند. 

اما در این جنگ اسلحه شلیک نمی‌شود. بمب و سلاح به‌کار نمی‌آید. آنچه به‌کار می‌آید تلاش برای تسهیل تجارت و کانال‌های بانکی و استفاده از ارزی غیر از دلار است تا ناکارآمدی سلاح امریکا یعنی دلار و تحریم بر خودش ثابت شود و دست از حمله اقتصادی به دیگر کشورها بردارد و مانند یک کشور عادی رفتارکند .

 *منبع: روزنامه اعتماد

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper