چند دستگی آتئیست‌ها.. بر همین اساس بی‌دین‌ها آن‌چنان‌که تصور می‌شوند یکپارچه نیستند

🔘 چند دستگی آتئیست‌ها

طبق آخرین یافته های تحقیقی «موسسه پیو» که از معتبرترین موسسات در پژوهش‌های دینی جهان است در خصوص اینکه «چرا برخی تصمیم می‌گیرند بی‌دین باشند» دلایل مختلفی وجود دارد.

♦️طبق تحقیق مرکز تحقیقات پیو این موضوع کامل عادی است که این افراد دلیلی برای عدم اعتقاد خود به دین بیاورند. بر همین اساس بی‌دین‌ها آن‌چنان‌که تصور می‌شوند یکپارچه نیستند. برای مثال ۹۰ درصد از آتئیست‌ها دلیل بی‌دینی خود را عدم اعتقاد به خدا می‌دانند. در مقابل ۲۱ درصد دلیل خاصی برای #بی‌دینی نداشتند و ۳۷ درصد در طبقه اگنوستیک‌ها قرار می‌گرفتند.

❗️نکته جالب توجه این تحقیق آنکه حدود 10 درصد از ناخداباوران هیچ دلیل و استدلالی برای عدم اعتقاد به خدا ندارند!

👈🏻 به نظر می‌رسد دلایلی چون ایراد و اشکال در آموزش‌های مذهبی و موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی کسب شده توسط متولیان کلیساها و رهبران مذهبی از مهم ترین دلایل تمایل به بی‌دینی در جهان امروز است.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper