مرگ نمادین ابرقدرتی بریتانیا

مرگ نمادین ابرقدرتی بریتانیا

مرگ نمادین ابرقدرتی بریتانیا

بریتانیا فکر می کند هنوز قرن نوزده میلادی است که با دزدی و راهزنی دریایی و جنگ و وحشیگری بتواند جان و مال ملت های مختلف از آمریکای لاتین تا آفریقا و آسیا را بگیرد و کسی هم جرات کوچکترین اعتراضی نداشته باشد.
چیزی که ظاهرا حاکمان این کشور بدنام تاریخ فراموش کرده اند، مرگ نمادین آنها در عرصه یکه تازی بین المللی است.(مرگ نمادین به معنای از دست رفتن موقعیت نمادین فرد در عرصه اجتماع است. در برخی موارد افرادی هستند که به طور نمادین می میرند، اما هنوز به صورت فیزیولوژیک زنده بود و فکر می کنند در عرصه نمادین نیز زنده هستند. مثال مشهور ژیژک در اکثر کتاب هایش: گربه در برنامه های کارتون که تا زمانی که زیر پایش را نگاه نمی کند بر روی دره راه می رود و تنها در زمان نگاه کردن به زیر پا سقوط می کند.)

حال بریتانیا دهه هاست که ابرقدرتی خود را از دست داده و دچار مرگ نمادین در عرصه ابرقدرتی جهان شده است، اما ظاهرا هنوز باور نکرده و به زیر پاهایش نگاه نگرده است..
این چیزی است که باید شانه های ملکه پیر را تکان داده و خالی بودن زیر پای آنها را گوشزد کند.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper