🔴 بکوشیم در کنار هم حرکت کنیم …

🔴 بکوشیم در کنار هم حرکت کنیم
.
.
🔶«... نه می توانیم مثل گاندی ماشینیسم را نفی کنیم، برای اینکه ماشینیسم «هست» (آن نفی توقف بشری است و توقف و ارتجاع را نباید پذیرفت) و نه می توانیم در برابرش تسلیم بشویم که ما را فرا بگیرد و بعد آگاهانه گرفتار همه ی پریشانی ها و رنج هایی که انسان امروز گرفتارش است، بشویم. ماشینیسم تجربه ایست که انسان امروز در غرب کرده است و ما باید این تجربه را تکرار نکنیم و عبرت بگیریم. پس چه کار کنیم؟ #فانون می گوید چه کار کنیم :
«نباید بکوشیم تا از آسیا و آفریقا یک اروپای دوم بسازیم، چنانکه آمریکا را ساختند، اروپای دوم شد (ماشین و ماشینیسم هم دارد). این ایده آل است که آفریقا یک آمریکای سوم بشود یا آسیا یک اروپای چهارم؟ یعنی دو تا آمریکای دیگر در آفریقا و آسیا به وجود بیاید؟ این ایده آل کدام روشنفکر است؟»

🔷 چنانکه این ایده آل نیست، ایستادن و نشستن و به قالب های متحجر سنتی ماندن ایده آل نیست. چنانکه کار گاندی و نظریه ی او، اگر ارزشی داشت، فقط برای مبارزه با دشمن در یک لحظه از زمان ارزش داشت، آن هم به عنوان یک تاکتیک نه به عنوان یک ایدئولوژی و ایمان، پس چه کار کنیم؟

❗️به جای اینکه بکوشیم با تقلید از اروپا و با ورود در حیطه و نظام ماشینیسم انسانیت را نفی کنیم، و به جای اینکه پشت سر هم با ریتم جنون آمیز مصرف باز فقط و فقط (به طرف) مصرف بتازیم، و انسان، انسانیت خودش را تلف کند، بکوشیم در کنار هم حرکت کنیم تا:
«انسان نو»
«اندیشه ی نو»
و یک «نژاد نو» در شرق بسازیم.
.
📚 برگرفته از کتاب ویژگیهای_قرون_جدید ، بخش ماشین در اسارت ماشینیسم ، انتشارات چاپخش، چاپ دهم، ۱۳۹۴، ص 3۵۸ - ۳۵۷.
.
📚 دانش سیاست 👇👇👇
🆔 @policypaper