🔴 چگونه نماز می‌خوانید اما دچار غرور و تکبر هستید!؟.. 🔶 مردم!

🔴 چگونه نماز می خوانید اما دچار غرور و تکبر هستید !؟

🔶 مردم! این نماز و روزه و زکات و حج و امر به معروف و نهی از منکر، معنا و مفهوم دارد. چطور نماز می‌خوانید و به غرور و خودپسندی دچارید؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟ نماز چیزی جز عبادت و بندگی و اطاعت خداوند نیست.

🔷 نماز تمرین است برای فروتنی انسان در برابر خداوند. چگونه است که ما نماز می‌خوانیم، ولی پس از یک یا دو سال یا بیشتر، هنوز احساس غرور و خودبینی داریم؟ ما نماز نمی‌خوانیم. نمازی که به غرور بینجامد، نمازی است که نفس اماره به آن فرمان می‌دهد. نمازی که خداوند به آن فرمان می‌دهد، می‌دانید چه نمازی است؟

🔶 نمازی است که قلب را روشن می‌کند و نفس را در برابر حقیقت به کرنش وامیدارد و انسان را فروتن و افتاده می‌کند. در نماز چه می‌کنیم؟ چند بار از خدا و نام خدا سخن می‌گوییم؟ از آغاز تا پایان نماز، چند بار در برابر خدا تعظیم می‌کنیم؟ چند بار خود را به روی خاک می‌اندازیم و سجده می‌کنیم؟ سجده یعنی چه؟ انسان با سجده کردن می‌گوید: همة وجودم را، از طول و عرض و جسم و روح و بزرگی و وقار و خودبینی و افتخارات، در پیشگاه خداوند قرار می‌دهم.
.
.
📚 خبرگزاری رسمی حوزه و سخنرانی فاطمه و نماز کد مطلب ۳۱۰۷۶۲و تاریخ انتشار ۱۱/۲/۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۵
.
.🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper